شاهرود؛

نمایشگاه گل و گیاه در شاهرود گشایش یافت

فضای سبز شهر شاهرود 265 هکتار و سرانه فضای سبز برای هر شهروند حدود 18 متر مربع است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود؛به مناسبت هفته منابع طبیعی دومین نمایشگاه گل و گیاه و صنایع وابسته در شاهرود آغاز به کار کرد.
سید حسن میرفانی شهردار شاهرود با اشاره به جمعیت 140 هزار نفری شهر این شهر گفت: مساحت فضای سبز شهر شاهرود 265 هکتار و سرانه فضای سبز برای هر شهروند حدود 18 متر مربع است.
میرفانی با بیان اینکه این میزان فضای سبز شاهرود را به نگین کویر تبدیل کرده است بیان کرد: سرانه فضای سبز در ایران بین 7 تا 12 متر مربع، در شهر تهران کمتر از 16 متر مربع و در دنیا بین 20 تا 25 متر مربع است.
وی در تشریح عملکرد فضای سبز شهر شاهرود خرید مجموعه البرز شرقی شاهرود به مساحت 42 هکتار و با فضای سبزی در حدود 20 هکتار را یکی از فعالیت های انجام شده در خصوص گسترش فضای سبز شاهرود عنوان کرد و افزود: مبلغ تقريبي ۸۰ميليارد تومان با هدف حفظ ۲۰هكتار فضاي سبز مجموعه البرز شرقی، هزینه شد و اگر پرداخت ۳۲ميليارد تومان هزينه خريد البرز شرقي نبود  فعاليتهاي عمراني زيادي صورت مي گرفت.
شهردار شاهرود بهسازی پارک آبشار و ایجاد فضای شاد و مفرح برای شهروندان را یکی دیگر از فعالیت های انجام شده در واحد فضای سبز شهرداری شاهرود برشمرد و تصریح کرد: از سال 93 تا 94 تعداد 10 بوستان محلی در شهرک ها ایجاد شده است.
میرفانی در مقایسه پروژه های آبیاری تحت فشار در سالهای گذشته بیان کرد: حدود 30 کیلومتر لوله کشی از سال 82 تا 93 برای پروژه های آبیاری تحت فشار انجام شده است در صورتی که تنها از سال 93 تا 94 حدود 280 کلیومتر لوله کشی برای آبیاری تحت فشار صورت گرفته است.
دومین نمایشگاه گل و گیاه و صنایع وابسته در شاهرود به مناسبت هفته منابع طبیعی در محل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شاهرود گشایش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.