سمنان؛

تجلیل از مرتع داران، بهره برداران و تولیدکنندگان نهال برتر استان

استاندار استان سمنان گفت: از قطره قطره آب های موجود استان سمنان باید نگهداری و از هدر رفت آن جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛در مراسمی با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در شهرک صنعتی سمنان از 10 نفر از مرتعداران، بهره بردار، تولیدکنندگان نهال غیرمثمر و آبخیزدارنمونه استان تجلیل شد.
تجلیل از مرتع داران، بهره برداران و تولیدکنندگان نهال برتر استان

در این مراسم از احمد سلمانی علایی از سمنان، عزیز اله نیک سرشت و حاج آقا مختاری از گرمسار و شاهرود، طهماسب عادلی از شهرستان آرادان، ابوالحسن گیلوری از آرادان، عبدالله یحیی از دامغان، شهربانو وزیری و محمد حسن صادقی از میامی و حسین نظری از مهدی شهر به ترتیب به عنوان محافظ افتخاری جنگل و مرتع، مرتعدار نمونه، مجری نمونه پروژه مشارکت مردمی تثبیت شن و بیابان زدایی، چوپان نمونه، آبخیزدار نمونه در عملیات مکانیکی، مجری بهره برداری نمونه محصولات فرعی جنگل و مرتع، شرکت تعاونی نمونه مرتعداری و تولیدکننده نهال غیرمثمر با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

دراین مراسم از محمدرضا صادقی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان به عنوان مجری برتر فضای سبز تجلیل و قدردانی شد.
محمدرضا خباز افزود : دین و فرهنگ غنی اسلام به کاشت و نگهداری از درختان بسیار تاکید کرده است و بر همین اساس هر سال رهبر فرزانه انقلاب در مراسم روز درختکاری حضور دارند و بر حفظ و حراست و ترویج درختکاری تاکید فراوانی کرده اند.

وی با تاکید بر حفظ خاک این منطقه ، اظهار کرد: از قطره قطره آب های موجود استان سمنان باید نگهداری و از هدر رفت آن جلوگیری شود.
وی مهار آب را بسیار مهم برشمرد و با اشاره به سیاستها و برنامه های دولت تدبیر و امید افزود: از یک طرف نباید منابع طبیعی از بین برود و از طرف دیگر باید منابع طبیعی و محیط زیست همراه و همیار توسعه صنعتی و تولیدی در استان باشند.

استاندار سمنان به واگذاری کارها به خصوص منابع طبیعی و آبخیزداری به مردم تاکید کرد و گفت: هرجا کار به مردم واگذار شد موفقیت در آنجا بیشتر بود و بر همین اساس آبخیزداری و آبخوان داری باید به مردم واگذار شود.

خباز همچنین بحث جنگل کاری در سطح اراضی را مهم برشمرد و افزود: آبخیزداری و آبخوان داری خیلی مهم است و با همدلی و همکاری مردم استان می توان گام های بزرگی برای توسعه استان برداشت.

تجلیل از مرتع داران، بهره برداران و تولیدکنندگان نهال برتر استان
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.