با موافقت نمایندگان لایحه اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان محیط زیست در ارتباط با جرایم زیست محیطی تصویب شد.

قانون خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست مرتبط با جرایم محیط زیست اصلاح شد.
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان علنی امروز دوشنبه 17 اسفند ماه لایحه اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط جرایم زیست محیطی بررسی و مورد تصویر قرار دادند.

نمایندگان با 99 موافق 19 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن کلیات این لایحه را تصویب کردند.

همچنین ماده واحده این قانون که تصریح می‌کند قانون نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرایم محیط زیست مصوب 12 بهمن ماه سال 1384 اصلاح شود.

اصلاح این ماده واحده تاکید می‌کند که بعد از عبارت "متصدیان کشف» عبارت "و مخبرین" اضافه شده و عبارت  و همچنین افرادی که وظایف آنها ارتباط مستقیم با موضوعات فوق‌‌الذکر را ندارند" حذف شود.

ماده واحده این لایحه بعد از اصلاح این طور خوانده می‌شود : به سازمان حفاظت محیط زیست اجازه داده می‌شود از محل اعتباراتی که همه ساله در اعتبارات هزینه‌ای برای سازمان یاد شده پیش‌بینی می‌شود، مبالغی برای جبران سختی کار و خسارات کارکنان اعم از حق کشف، خسارت، دیه و کمک به ماموران و متصدیان کشف و مخبرین تعقیب جرایم زیست محیطی و جلوگیری ازمنابع آلاینده و مخرب محیط زیست فعالیت می‌نمایند، اختصاص دهد. هر گونه پرداخت از این محل به کارکنان ستادی ممنوع است.

همچنین متن تبصره ذیل این قانون نیز به شرح زیر اصلاح می‌شود:

نحوه و میزان پرداخت به کارکنان مربوط و مخبرین در صورتی که قابل رسیدگی توسط دستگاه‌های نظارتی باشد و همچنین نحوه و میزان پرداخت حق کشف، خسارت و دیه پرداختی به مخبرینی که رابطه استخدامی با سازمان حفاظت محیط زیست ندارند از محل اعتبارات قانون، تابع آیین‌نامه‌‌ای است که به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و تایید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

این مواد نیز با 108 موافق 21 مخالف 4 ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن تصویب رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: خسارات ، کارکنان ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار