معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه بر حل بحران سوریه از طریق سیاسی و همچنین حضور نمایندگان کلیه اقشار سوریه در گفت وگوهای آتی ژنو تأکید کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل بوگدانف نماینده پوتین رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر خارجه این کشور  که در حال دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران می باشد، امروز دوشنبه با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار کرد.

در این  دیدار دو طرف ضمن مشورت و تبادل نظر در خصوص مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه از جمله سوریه، یمن، لبنان و فلسطین را مورد مشورت و رایزنی قرار دادند.

 در این دیدار که در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و در آستانه دور جدید مذاکرات سوری - سوری در ژنو، برگزار شد تهران و مسکو ضمن تأکید بر راه حل سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران سوریه، بر مشورت های دو کشور جهت تقویت روند گفتگو و آشتی ملی تأکید کردند.

بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه ضمن استقبال از رایزنی های مستمر ایران و روسیه و تبادل نظر دو کشور در خصوص مسائل غرب آسیا بر ضرورت کمک به حل و فصل سیاسی مسائل منطقه و بازگرداندن ثبات و امنیت به کشورهای دچار مشکل تأکید و حضور نمایندگان کلیه اقشار و احزاب سوریه در گفتگوهای آتی ژنو را شرط اساسی موفقیت این گفتگوها دانست. طرفین همچنین بر وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند.

امیرعبداللهیان نیز لازمه مبارزه موفق با تروریسم را عزم کشورها به خصوص قطع راه های ارتباطی و تدارکاتی، مالی و تسلیحاتی این گروه ها عنوان کرد.

در این دیدار  معاونان وزرای خارجه در خصوص یمن اعلام کردند که تهران و مسکو از تلاش های سازمان ملل در قبال حل سیاسی بحران یمن و مبارزه با گروههای تروریستی حمایت می کنند و تاکید دارند تداوم روش نظامی و امنیتی شرایط فعلی را بیش از پیش پیچیده می کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار