معاون مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در سالجاری ۸ مرکز تخصصی آپا در سطح کشور به بهره‌برداری رسید که مجموعا ۱۶ مرکز آپا در سطح کشور فعال است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد تسلیمی در مراسم افتتاح مرکز تخصصی آپا در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: راه‌اندازی مراکز آپا در سطح کشور یکی از اولویت‌های اصلی سازمان فناوری اطلاعات است که در حوزه آی تی ضرورت دارد تمامی مراکز علمی و دانشگاهی در بحث امنیت سایبری و اطلاعاتی به دستاوردهای روز مجهز باشند.

وی گفت: بر طبق آمارها روزانه 450 هزار تا حمله اینترنتی در سطح دنیا رخ می‌دهد که ضرورت دارد سیستم‌های اینترنتی و مراکز علمی کشور بتوانند در مقابل هجمه‌های سایبری مقاومت داشته باشند.

معاون مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: در سال گذشته 8 مرکز تخصصی آپا در سطح کشور راه‌اندازی شد که ظرفیت دانشگاه‌های اصلی هر استان به منظور تشکیل این مرکز مورد بررسی قرار گرفته و امسال نیز 8 مرکز تخصصی آپا دیگر در سطح کشور افتتاح شد که سعی می‌کنیم زیرساخت‌های مورد نیاز برای تشکیل این مرکز را در سایر دانشگاه‌های کشور نیز ایجاد کنیم.

تسلیمی تصریح کرد: امنیت اطلاعاتی و سایبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که قطعا وجود این مراکز در دانشگاه‌ها و مراکز علمی بسیار مفید بوده چرا که داشنجویان و شخصیت‌هیا علمی دانشگاهی میتوانند در این مراکز فعالیت کنند.

وی بیان کرد: امروز شانزدهیمن مرکز تخصصی آپا در کشور در دانشگاه محقق اردبیلی استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود که سعی داریم در سال آینده نیز با تأمین زیرساخت‌ها این مراکز را در کشور افزایش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، افتتاح ، مرکز ، آپا ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.