با انتقال آب پدیده‌ای به نام آفریقای خوزستان را ایجاد خواهیم کرد.

پدیده ای به نام آفریقای خوزستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منتخب مردم دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس دهم گفت: نمی‌توانیم با انتقال آب از سرشاخه‌ها موافقت کنیم، چه حاجت است که قسمتی از کشور را فلک‌زده و قسمتی را آباد کنیم. نمی‌توانیم پدیده‌ای به نام آفریقا را در خوزستان ایجاد کنیم.

قاسم ساعدی افزود: اشتغال و تامین آب کشاورزان از اولویت‌های بسیار مهم است. 80 درصد مردم دشت‌آزادگان و هویزه از کشاورزی امرار معاش می‌کنند به همین جهت توجه ویژه به تامین آب مدنظر خواهد بود.

ساعدی اظهار داشت: خوزستان قطب کشاورزی کشور است و باید آب در رودخانه‌های استان جاری باشد، تامین آب استان، چه کارون، کرخه و جراحی از اولویت نمایندگان استان خواهد بود.

وی افزود: از استان به عنوان قطب کشاورزی کشور یاد می‌شود و زمین‌های حاصل و شرایط اقلیمی مناسب را دارا است و به همین دلیل وظیفه است که تامین آب کشاورزی و جاری شدن آب در رودخانه‌های استان در اولویت کاری نمایندگان در مجلس دهم خواهد بود.

ساعدی تصریح کرد: بیکاری مردم استان را به یاس و ناامیدی کشانده است، مطالبات مردم در دشت‌آزادگان و هویزه و اکثر شهرستان‌های استان در خصوص رفع بیکاری و اشتغال است و این پدیده شوم معضل اجتماعی است که مردم را از خود بیزار کرده است.

منتخب مردم دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس دهم ادامه داد: خانواده‌های بسیاری در استان زندگی خود را از بخش کشاورزی تامین می‌کنند و بنابراین نمی‌توانیم با انتقال آب از سرشاخه‌ها موافقت کنیم و مردمی فلک‌زده بمانند و مردمی دیگر آباد شوند؛ تمام ایران سرای ماست چه حاجت است که یک قسمت را فلک‌زده و قسمت دیگری را آباد کنیم و در نهایت پدیده‌ای به نام آفریقا در خوزستان ایجاد شود.

ساعدی با تاکید بر این‌که زندگی مردم به آب وابسته است، اظهار کرد: با انتقال آب معیشت مردم فلج شده و از بین می‌رود؛ دوستان ما در دولت و مسئولان نظام حتما دلسوز مردم هستند و با طرح‌های علمی و منطقی می‌توانند مشکل آب خوزستان را تا حد قابل قبولی حل کنند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.