کمبود معلم درس فرهنگ و هنر، با تعامل دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمان چند مهارتی رفع می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبیرجند؛مسئول گروه‌های آموزشی دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش،پیش از ظهر سه شنبه در نخستین گردهمایی سرگروه های آموزش درس فرهنگ و هنر کشور که در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴ پایگاه کیفیت بخشی به فرآیندهای یادهی و یادگیری در سراسر کشور وجود دارند.

اشرف السادات فاطمی ، هدایت و رهبری گروه های آموزشی در کل کشور را از جمله وظایف این پایگاه ها عنوان کرد و گفت: یعنی یک پایگاه فرهنگ و هنر در کشور داریم که نقش آن هدایت و پیشتیبانی علمی و موضوعی از درس فرهنگ و هنر است.

مسئول گروه های آموزشی دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این پایگاه ها باید در بحث علمی در سطح کشور گروه های آموزشی را هدایت کنند تا گروه های آموزشی هم بتوانند معلم ها را هدایت و راهنمایی کنند.

فاطمی با بیان اینکه یکی از نقش های مهم این پایگاه ها در بحث راهنمای کتب درسی است، بیان کرد:بحث درس پژوهشی نیز که یکی از مهمترین رویکردهای دوره اول متوسطه است از طریق این پایگاه هدایت می شود.

مسئول گروه های آموزشی دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین به کمبود معلم در درس فرهنگ و هنر کشور اشاره کرد و افزود: برای رفع این کمبود با دانشگاه فرهنگیان تعاملاتی انجام شده تا معلمان چند مهارتی در دانشگاه تربیت شود.

فاطمی اضافه کرد: البته هنوز روی این موضوع در حال کار هستیم و این امر هنوز نهایی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه درس فرهنگ و هنر درس مهم و اساسی است، عنوان داشت: فرهنگ و هنر نقش اصلی در هویت یابی داشته و این را خود مسئولان و دست اندرکاران کشور نیز متوجه شده اند.

وی ادامه داد: به همین خاطر این درس از سال جدید در دوره متوسطه نظری هم ورود یپدا کرده که باید روی دبیران این درس کار شود تا دبیران متخصص داشته باشیم.

انتهای پیام/ع
 
برچسب ها: استان ها ، معلم ، بیرجند ، درس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.