فوق تخصص گوارش و کبد اطفال از بستر سازی انجام عمل پرکوتانئوس اندوسکوپيک گاستروستومی اطفال در مرکز آموزشی درمانی ابوذر اهواز خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از اهواز، دکتر هژیر جواهری زاده گفت: این روش برای تغذیه کودکان دارای مشکلات مزمن بلعی، فلج مغزی و یا کاهش سطح هوشیاری که قادر به تغذیه از طریق دهان نیستند، کاربرد درمانی دارد و برای نخستین بار در استان خوزستان انجام آن امکان پذیر شده است.

وی افزود: این روش با کارگذاری لوله درمعده، توسط آندوسکوپی و بدون عمل جراحی انجام می شود که تا پیش از این در استان خوزستان تنها روش گاستروستومی برای اطفال جراحی بود که عوارض زیادتری نسبت به روشی جدید دارد.

جواهری زاده تصریح کرد: گاهاً بیماران برای پرکوتانيوس اندوسکوپيک گاستروستومي باید به شیراز و تهران مراجعه می کردند که همین امر مشکلات و هزینه های جانبی را برای آنان به همراه داشت.
 
وی با اشاره به اینکه نخستین پرکوتانئوس اندوسکوپيک گاستروستومي اطفال استان خوزستان در مرکز آموزشی درمانی ابوذر اهواز انجام شد، اذعان داشت: معتقدم هرفردی بالاخص پزشکان وظیفه دارند بستر سازی ارائه تمام خدماتی را که در دوران تحصیل  آموزش دیده اند، ایجاد نمایند.
 
فوق تخصص گوارش و کبد اطفال هزینه انجام این خدمت در تعرفه آزاد 12 میلیون ریال  اعلام کرد و اظهار کرد: بیش تر هزینه مذکور در طرح تحول نظام سلامت تعریف شده است.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار