فرصت تعطیلات نوروزی را برای صرف صبحانه در کنار کودکان از دست ندهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کارشناس بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نزدیکی روزهای نوروزی و تعطیلی خانواده ها و کودکان، به پدر و مادرها توصیه کرد: برای تقویت عادت صبحانه خوردن در کودکان، در تعطیلات نوروزی در کنار کودکان خود صبحانه را میل کنید.  
اعظم فرمانی گفت: یک صبحانه کامل شامل نان، به ویژه سبوس دار، شیر، پنیر، گردو و تخم مرغ است.
او ادامه داد: در روزهای نوروز مانند سایر روزهای سال، به جای مصرف غذاهای سرخ شده، بهتر است از غذاهای آب پز و تنوری استفاده کنیم و آب، دوغ کم نمک و آبمیوه های طبیعی را جایگزین مصرف نوشابه کنیم.
این کارشناس بهبود تغذیه تأکید کرد: زیاده روی در مصرف شیرینی و شکلات در کودکان، باعث بروز مشکلات گوارشی شده و مانع مصرف وعده های اصلی غذا می شود.
فرمانی در خصوص مصرف شیرینی در کودکان گفت: با توجه به اینکه انواع شیرینی، شکلات و کاکائو می تواند باعث کاهش اشتها، به ویژه در کودکان شود و در پی آن، اضافه وزن و چاقی را به همره داشته باشد، توصیه می شود این مواد غذایی در دسترس کودکان قرار نگیرد.
این کارشناس تغذیه توصیه کرد: لازم است هنگام خرید آجیل، به تازگی آن توجه شود و از خرید خشکبار کپک زده خودداری کنیم؛ انواع آجیل کم نمک ، به جای مصرف خشکبار و آجیل شور، توصیه می شود.
فرمانی یادآور شد: با رعایت حد اعتدال در مصرف گروه های غذایی در تعطیلات نوروزی، باعث حفظ سلامتی خود و افراد جامعه باشیم.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: صرف ، صبحانه ، کودکان ، نوروزی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار