سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد آزمایش موشکی جدید ایران، نقض توافق هسته‌ای نیست اما ما این آزمایش را بررسی می کنیم تا ببینیم پاسخ مناسب چیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، "جاش ارنست،" سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد ما در مذاکرات برای توافق بین المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تصریح کردیم که این توافق مربوط به برنامه هسته‌ای ایران است و آن زمان گفتیم که ما  نگرانی های دیگری درباره ایرانی‌ها داریم که اعم از ادامه حمایت آنها از تروریسم، تهدید آنها علیه اسرائیل نزدیک‌ترین متحد ما در منطقه و بازداشت ناعادلانه شهروندان آمریکایی در آن زمان است.

وی افزود حقیقت این است آنها برنامه موشک بالستیک دارند که بر خلاف قطعنامه‌های مختلف شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را آزمایش کرده‌اند. ما تصریح کردیم توافق هسته‌ای بر روی جلوگیری از دستیابی آنها به سلاح هسته‌ای تمرکز دارد و همچنین به این حقیقت اشاره کردیم که با توجه به ادامه توسعه برنامه موشک بالستیک، مهم است در جلوگیری از دستیابی آنها به سلاح هسته‌ای موفق شویم.

جاش ارنست گفت بنابراین این (آزمایش موشکی) نقض توافق هسته‌ای نیست.حقیقت این است که  ما همچنان در حال بررسی آزمایش موشکی ایران هستیم تا ارزیابی کنیم که آیا لازم است این مسئله در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح شود یا خیر. نگرانی طولانی مدت ما درباره برنامه موشکی ایران به قوت خود باقی است و همین امسال هم آمریکا به خاطر فعالیت‌های ایران در زمینه موشک بالستیک تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال کرد اما ما این آزمایش جدید را بررسی می کنیم تا ببینیم پاسخ مناسب چیست.





انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
برو آزمایش کن ..... بدو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
گورتون رو گم کنید بابا
فکر کردند مالک جهان هستند
برای همه تصمیم میگیرند
قدرت موشکی ایران خاریست در چشم شما
آخرین اخبار