سخنگوی کاخ سفید گفت ما شاهد این موضوع هستیم که گروههای افراط گرا، اقلیت های مذهبی را هدف حملات خودقرار می دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سی.اسپن، ارنست در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: تاثیر عملی این موضوع که جان کری وزیر خارجه آمریکا داعش را به عنوان مسئول نسل کشی در مناطق تحت کنترلش در عراق و سوریه  دانسته است، چیست؟، گفت: بدیهی است که در هفته های گذشته سوالات زیادی شما از من و همکارانم در اینجا و همچنین وزارت خارجه و دیگر سازمان های امنیتی مرتبط با دولت درباره این موضوع پرسیده اید. آنچه که هم اکنون در عراق و سوریه در حال  روی دادن است ،عمیقا نگران کننده است.

وی افزود: ما شاهد این موضوع هستیم که گروههای افراط گرا، اقلیت های مذهبی را هدف حملات خود قرار می دهند. آنها در تبلیغات خود هم تلاش می کنند که حذف اقلیت های مذهبی را به تصویر بکشند.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: رئیس جمهور  اوباما در برهه های زمانی مختلف نگرانی خود را درباره این موضوع اعلام کرده است. این موضوع سبب شد که وی دستور اقدام نظامی در عراق و سوریه را ضد این گروه  صادر کند.

در برخی موارد این دستور به طور ویژه برای محافظت از اقلیت های مذهبی صادر شده است. شما شاهد انجام عملیات های هوایی در کوهستان سنجار برای نجات ایزدی ها که در این منطقه در دام داعش افتادند، بودید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار