معاون رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره با نخست وزیر اسرائیل درباره بسته جدید کمک‌های نظامی، وارد تل‌آویو شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، دفتر بایدن هفته گذشته با اعلام این سفر دو روزه گفت وی قرار است با ریون ریولین، رئیس جمهور اسرائیل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دیدار کند.

این دیدار در شرایطی انجام می‌شود که نتانیاهو دعوت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای انجام مذاکراتی در واشنگتن را رد کرده است.

ند پرایس، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو دیدار با اوباما را لغو کرده است. کاخ سفید دو هفته پیش دعوت نامه‌ای برای برگزاری نشستی در روز 18 مارس (28 اسفند) برای نتانیاهو فرستاده بود.

در ماه ژانویه، نتانیاهو به واشنگتن گفت که تل‌آویو به دنبال توافق هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+5 نیاز به کمک‌های نظامی بیشتر از سوی امریکا دارد.

وی افزود واشنگتن و تل‌آویو درباره جزئیات یک بسته کمک‌های نظامی 10 ساله که ارزشی بیش از بسته کمکیِ سال جاری دارد، در حال مذاکره هستند. بسته کمکی امسال 3 میلیارد و صد میلیون دلار است.

طبق این قرارداد که سال 2007 به امضا رسیده و در سال 2017 میلادی منقضی می‌شود، کمک نظامی سالانه به اسرائیل به بیش از 3 میلیارد دلار در سال می‌رسد. این قرارداد دردوران ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا مورد توافق قرار گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار