کاخ سفید از اینکه خبر امتناع دیدار نتانیاهو با اوباما را از طریق رسانه‌ها شنیده است، ابراز ناخرسندی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز؛ کاخ سفید اعلام کرد پسندیده بود اگر مقامات تل‌آویو به جای مطرح کردن امتناع "‌بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از دیدار با "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، از طریق رسانه ها، این تصمیم را‌ مستقیما به اطلاع واشینگتن می رساند. 
کاخ سفید دوشنبه اعلام کرده بود بنیامین نتانیاهو پیشنهاد باراک اوباما را برای دیدار در کاخ سفید رد و برنامه سفر به واشینگتن را نپذیرفته است.

دو هفته پیش به نتانیاهو پیشنهاد شد دیدار با اوباما روز 18 مارس (28 اسفند) یعنی قبل از سفر رئیس جمهور آمریکا به کوبا در روزهای 21 و 22 مارس (2 و 3 فروردین 95) صورت گیرد.

"ند پرایس،" سخنگوی کاخ سفید، گفته بود کاخ سفید ابتدا از طریق رسانه‌ها متوجه این مسئله شده است.
 
"جاش ارنست،" سخنگوی دیگر کاخ سفید، نیز گفت تصمیم نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اینکه خود را از مبارزه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دور نگه دارد " توهین "‌ تلقی نمی شود.

تصمیم نتانیاهو برای رد دعوت اوباما بخش دیگری از روابط پر از اختلاف آنها بر سر توافق هسته‌ای با ایران است که سال گذشته میلادی با هدایت آمریکا به دست آمد.
در عین حال طرفین بر سر رقم بسته کمک دفاعی جدید ده ‌ساله آمریکا به رژیم صهیونیستی اختلاف دارند.
سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد در حمله یک فلسطینی با سلاح سرد در تل آویو یک گردشگر آمریکایی کشته شد که این بار دیگر نشان می دهد مذاکرات صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیل بسیار شکننده شده است. مذاکراتی که اوباما در دوره ریاست جمهوری خود سعی در احیای آن داشت.

نتانیاهو قرار بود در ماه جاری میلادی برای شرکت در نشست لابی صهیونیستی موسوم به ایپک به واشینگتن سفر کند.

"جو بایدن،" معاون اوباما، روز گذشته در سفری پنج ‌روزه به خاورمیانه  وارد فلسطین اشغالی شد و قرار است با نتانیاهو و همچنین "محمود عباس،" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در کرانه باختری دیدار کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار