رئیس بیمارستان طالقانی گفت: یکی از دستاوردهای طرح تحول سلامت افزایش 30 درصدی ورود بیماران به بیمارستان‌ها بوده است.

افشین محمد علیزاده رئیس بیمارستان ایت الله طالقانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت در تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال 93 کلید خورده است، بیان کرد: یکی از معضلات و مشکلات در حوزه سلامت کمبود تخت‌های ویژه در سطح کشور بود که تقریبا گریبان گیر همه بیمارستانها شده بود بیمارستان طالقانی نیز از این مشکل مستثنی نبود.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای طرح تحول سلامت افزایش 30 درصدی ورودی بیماران به بیمارستان‌ها بوده است. از آنجایی که بیمارستان طالقانی مرکزی برای بیماران تروما نیز است بر آن شدیم تا به لحاظ کمی و کیفی تخت‌های مراقبت‌های ویژه آن را افزایش دهیم.

علیزاده با اشاره به اینکه بیماران بستری باید به لحاظ عفونی بسیار محافظت شوند، عنوان کرد: در حال حاضر بیمارستان به سیستم هپا مجهز است که مانع از انتقال عفونت به بیماران می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون فضای فیزیکی بیماران مطابق با استانداردهای دنیا است هر تخت آی سی یو محیطی کاملا مجهز دارد به این ترتیب ما سعی کردیم علاوه بر ارتقا کمی، افزایش کیفیت را نیز در نظر بگیریم به این ترتیب با کمک وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توانستیم بودجه‌ای را در دو بخش تنظیم کنیم. در این راستا توانستیم فضای بیمارستان را از 500  متر مربع به 800 متر مربع برسانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.