رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: 901 هکتار از عرصه‎های منابع طبیعی این شهرستان در قالب اشتغالزایی و احیای منایع طبیعی واگذار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ داریوش عباسی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بروجرد اظهار کرد: احیای منابع طبیعی، تلطیف هوا، ایجاد نفوذ پذیری بیشتر آب و جلوگیری از فرسایش از مزایای این کار است.
وی عنوان کرد: از مجموع 901 هکتار یاد شده 350 هکتار توسط مجریان و بهره‎برداران انجام شده و به مرحله ثمردهی رسیده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد خاطر نشان کرد: 551 هکتار از این مجموع هم تاکنون انجام نشده است.
عباسی از وصول 45 میلیون ریال در قالب مدیریت و تمدید پروانه چرا خبر و ادامه داد: قرق 930 هکتار مرتع و 30 هکتار بوته کاری بخش‎های دیگری از اقدامات اداره منابع طبیعی را تشکیل داده است.
وی ایجاد کمربند یا خندق را عاملی بازدارنده و اثرگذار در حفاظت از منابع طبیعی دانست و اضافه کرد: در سال جاری 5 کیلومتر ایجاد کمربند در یکی از روستاهای بروجرد اجرایی شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود حفاظت از جنگل‎ها به عنوان سرمایه‎های ملی را وظیفه‎ای عمومی خواند و تاکید کرد: تحقق این مهم در سایه مساعدت و همکاری آحاد مردم و مسئولان صورت می‌گیرد.
عباسی افزود: حفظ و احیای جنگل‎ها و مراتع، گسترش عملیات آبخیزداری و اجرای عملیات بیابان‎زایی راهکار موثری برای حل مشکلات زیست محیطی از قبیل خشک شدن دریاچه‎ها و تالاب‎ها، بیلان منفی سطح آب‎های زیرزمینی و گسترش کانون‎های بحرانی بیابان‎زا است.
وی اظهار کرد: بر این اساس اقشار مختلف مردم و ادارات ذیربط با از همه تلاش خود در راستای احیاء، حفاظت، توسعه و بهره‎برداری از منابع طبیعی خدادادی به کار گیرند.
این مسئول منابع طبیعی را امانت گذشتگان و سرمایه آیندگان خواند و تصریح کرد: عموم مردم می‎توانند، از طریق پل ارتباطی سامانه 1504 این اداره را از وقوع آتش سوزی در جنگل‏ها و مراتع، تخریب و تصرف اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه‎های جنگلی و مرتعی مطلع کنند.
انتهای پیام/

 

 

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.