چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در استان ایلام امروز در شهرستان دهلران به کار خود پایان داد.

اختتامیه چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشدبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، این جشنواره که در قالب اولین جشنواره دانشجوی معلمان فیلمساز، سیزدهمین جشنواره معلمان و دانش آموزان فیلمساز و چهل و پنجمین جشنواره بین المللی همزمان با سراسر کشور بمدت یک هفته در 120 مدرسه پرجمعیت در استان ایلام برگزار شد.

" معماریان " نماینده ی وزارت آموزش و پرورش درحاشیه اختتامیه این جشنوراه گفت: 946 فیلم از 35 کشور دراین جشنواره شرکت کردند که شهم دانش آموزان فیلمساز ایرانی و خارجی  از این تعداد 154 حلقه فیلم  درحوزه های انیمیشن، سینمایی ، و مستند بوده که در بخش مسابقه ی این جشنواره شرکت داده شدند.
 
وی افزود: بابرگزاری این جشنواره وبا ارسال فیلمهای آموزشی و تربیتی به جشنواربین المللی علاوه بر تبادل تجارب و اطلاعات آموزشی با کشورهای دنیا ، از ظرفیت رسانه ی پر برخوردار سینما نیز بهر مند شویم زیرا بیشاز 60 درصد دانش آموزان مخطب فیلمهای این جشنواره بین المللی هستند.

معماریان گفت: دانش آموزان میتوانند با ارسال فیلمهایی که حتی با دوربین های خانگی و گوشیهای تلفن همراه  تهیه میکنند در بخشهای مستند و کوتاه داستانی دراین جشنواره شرکت کنند.
 
جلیلیان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام نیز گفت : بیش از 25 هزار نفر از دانش آموزان و فرهنگیان استان ایلام در شهرستانهای ایلام، دهلران،دره شهر،ملکشاهی و ایوان بمدت یک هفته  33 فیلم برگزیده جشنواره بین المللی فیلم رشد را تماشت کرده اند.
 
وی با توصیف ظرفیت و استعداد هنری دانش آموزان استان ایلام  گفت زمینه ی شکوفایی و اسعدادیابی هنر دانش آموزان در آموزش و پرورش ایجاد شده و انتظار داریم دانش آموزانی که میتوانند باهنر خود فرهنگ بومی و محلی استان را درقالب فیلم ضبط و ارائه دهند دراین جشتنواره شرکت کنند تا درسالهای آینده ، شاهد نمایش فیلمهای داشن آموزان ایلامی در جشنواره بین المللی رشد باشیم.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.