معاون فرهنگی سازمان اوقاف گفت: برای معرفی و تبلیغات اماکن مذهبی، در ورودی شهرها و نقشه‌های گردشگری این بقاع متبرکه مشخص شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برنامه‌ریزی و آمادگی برای استقبال از گردشگران نوروزی در اماکن متبرکه اظهار داشت: طرح «نوروزی آرامش بهاری» در دو هزار و 700 امامزاده اجرا می‌شود و برای معرفی و تبلیغات این اماکن در ورودی شهرها و نقشه‌های گردشگری این بقاع متبرکه مشخص شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در سایت سازمان اوقاف اماکن مذهبی و بقاع متبرکه تمام شهرها وجود دارد و علاقمندان می‌توانند به این طریق هم از این مکان‌ها مطلع شوند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف با اشاره به پرترددترین اماکن مذهبی در تعطیلات نوروزی گفت: بیشترین میزان زائران را مشهد‌الرضا به خود اختصاص داده و پس از آن قم، فارس، مازندران و دیگر شهرها به ترتیب قرار دارند، اما به غیر از ایام تعطیلات در بعضی از روزهای خاص تقویم دیگر بقاع متبرکه میزان پذیرش قابل توجهی زائر را دارند از جمله روز 13 فروردین مردم از مکان‌های مذهبی و بقاع متبرکه‌ای که در مناطق خوش آب و هوا قرار دارند، بیشتر استقبال می‌کنند.

شرفخانی در رابطه با اهمیت و جایگاه گردشگری مذهبی تصریح کرد: به طور قطع بخش عمده نگاه توریست‌های خارجی و داخلی گردشگری مذهبی است و باید سرمایه‌گذاری‌های جدی در این زمینه صورت گیرد چرا که بیشتر گردشگران از زیارت حرم امام رضا(ع) استقبال می‌کنند و ما باید مکان‌های دیگری را هم برای شناساندن فرهنگ و تمدن اسلامی معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از هشت هزار و 50 بقعه متبرکه در کشور داریم که ظرفیت پذیرش گردشگر را در ابعاد مختلف دارند و سازمان اوقاف برنامه‌هایی را برای زیرساخت‌های گردشگری مذهبی آماده کرده است. 

معاون فرهنگی سازمان علت اصلی مهجوریت گردشگری فرهنگی را قرار ندادن آن در اولویت‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواند و گفت: ابتدا باید ظرفیت‌هایمان را شناسایی کنیم و نگاه دینی به بقاع متبرکه داشته باشیم تا خروجی دلخواهمان را در استقبال از ابنیه تاریخی و مذهبی دریافت کنیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار