اراک

مساجد محور فعالیت های فرهنگی قرارگیرد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : مساجد باید محور فعالیت های فرهنگی قرار گیرد .

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اراک ، دکتر بنیانیان درجلسه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی که با حضور جمعی از روحانیان و اعضای کانون های فرهنگی مساجد در اراک برگزار شد گفت : تا خانواده به عنوان کوچکترین گروه اجتماعی جامعه اصلاح نشود جامعه اصلاح نخواهد شد و تمام دستگاههای فرهنگی و هنری مسئولیت دارند ، در اصلاح این کانون مهم تلاش کنند.

وی فرهنگ را ستون فقرات جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر ما می خواهیم یک جامعه با فرهنگ مترقی داشته باشیم باید مسجد به عنوان محور در آن جامعه باشد و همه دستگاههای فرهنگی و اجتماعی حول این محور حرکت کنند.

بنیانیان آرامش و آسایش در جامعه را عامل رشد و ترقی عنوان کرد و یادآور شد: در جامعه اگر این دو محور نباشد هرج و مرج و بی نظمی به وجود می آید و در چنین فضائی نمی توان رشد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی به رشد جهان بینی اسلامی افراد در جامعه اشاره کرد و گفت: تمام رفتار و گفتار و کردار ما باید بر مبنای جهان بینی دینی و اسلامی باشد تا فرهنگ دینی در جامعه اشاعه پیدا کند و ارزشها در جامعه قوت بگیرند.

وی به مسئله حجاب در جامعه اشاره و تاکید کرد: تا رسانه های گروهی و مطبوعات و تمام دستگاههای فرهنگی و اجتماعی جایگاه واقعی حجاب را برای افراد جامعه تبیین نکنند ، همچنان این مسئله لاینحل خواهد ماند.

در این جلسه همچنین گروه تواشیح و سرود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به اجرای سرود پرداختند.

انتهای پیام /

برچسب ها: اراک ، فرهنگی ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.