هجمه فرهنگی دشمنان با ترویج لباس های ضد ارزشی با پشت نوشته های خاص ، فرهنگ ایرانی - اسلامی را نشانه گرفته است .

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ در هر کشوری پوشش ظاهری مردم از گویاترین نشانه‌های فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی آن جامعه به شمار می رود و طبیعی است که هر کشوری متناسب با هنجارهای خود چهارچوبی داشته و قوانینی را در این موضوع وضع کند چون حفظ هنجارهای اجتماعی از اصلی‌ترین وظایف قانون‌گذاران و مجریان قانون است.
اما این روزها یکی از هجمه های دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب در حوزه فرهنگی و اجتماعی ترویج استفاده از برخی البسه نامتعارف و ناهمگون با عرف جامعه اسلامی و دین اسلام است که متاسفانه در این بین برخی جوانان در سطح شهر اراک بدون دقت و تامل در این موضوع نسبت به خرید این گونه لباسها اقدام می کنند.
این روزها برخی دختران و زنان خواسته یا ناخواسته به بیلبوردهای متحرکی تبدیل شده اند که به محض ورود به معابر و اماکن عمومی با مانتوهای طراحی شده غرب، در زمین دشمن بازی کرده و تیشه به ریشه خودی می زنند.
تیشرت ها و مانتوهایی که روی آنها جملاتی انگلیسی تایپ شده و جوان هم بدون توجه به معنا و مفهوم این جملات لباس را خریداری می کند.
 جملاتی از قبیل" keep calm and carry on" یا " keep calm I am queen" و یا " I do pick on my body.It is a thing" و...که حتما هررهگذری با عبور از خیابان متوجه این عبارات بر روی مانتوهای دخترانه و تیشرت های پسرانه می شود.
انتظار می رود مسئولین امر در بخش های مختلف فرهنگی ، اصناف ، تولید پوشاک و نیروی  انتظامی با  و اتخاذ تصمیمات هماهنگی مقابل نفوذ فرهنگی دشمن مقابله کنند.
یکی از فروشندگان لباس شهر اراک می گوید تقاضا بازار مانتو های چاپی و حروف و عکس دار است.
خانم فرجی مشاوره امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی هم گفت : آنهایی که با اصل نظام و انقلاب عناد دارند به شیوه های مختلف در صدد تضعیف ارزش های دینی و هنجارهای جامعه هستند.
وی افزود: در فرهنگ ما پوشش به مفهوم مصونیت و پرهیز از جلب توجه قرار گرفتن در جامعه است و این نوع لباسها باعث جلب توجه و فساد آور است .
ربیعی مدیر اجرایی اتحادیه پوشاک استان مرکزی هم با تایید عرضه پوشاک نامناسب در برخی واحد ها گفت : برخورد و جمع آوری واحد هایی که مانتو های چاپی و عکس دار تولید می کنند در دستور کار قرار گرفته ولی تا خشکاندن ریشه های این ناهنجاری قدری زمان لازم است.
یکی از فروشندگان لباس هم در پاسخ به خبرنگارا ما گفت : حاضر نیست که خانواده اش از این مد لباس ایتفاده کند .
و آخر اینکه سود کلان این کاسبی به جیب مافیای پوشاک می رود و دود ناشی از آن به چشم فرهنگ ما ؛ چرا که پوشش افراد در هر جامعه ای یکی از نماید های فرهنگی ان جامعه محسوب می شود.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.