معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: میزان صادرات استان از کل گمرکات آذربایجان‌شرقی، 885.7 میلیون دلار و میزان صادرات استان از کل گمرکات کشور، یک میلیارد و 726 میلیون دلار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ راستی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در تبریز گفت:صادارت کالا از آذربایجان‌شرقی به بیش از 85 کشور جهان از جمله آلمان، عراق، روسیه، امارات، و ... انجام می شود.

وی افزود: میزان صادرات به کشور روسیه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 10 درصد افزایش یافته است

وی افزود:با توجه به اینکه تبریز در سال 2018 به عنوان شهر نمونه گردشگری انتخاب شده، اقدامات بسیار خوبی از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت، شهرداری کلانشهر تبریز، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شده و یا در حال انجام است.

وی با اشاره به اظهارات اخیر برخی از مسئولان ارشد استان مبنی بر ضرورت فعالیت بازار تبریز در ایام نوروز، ابراز کرد: بعد از جلساتی که با برخی از اتحادیه‌ها و اصناف داشتیم، قرار بر این شده که بازار تبریز در ایام نوروز نیز باز بوده و خدمات لازم را به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ارائه دهد.

وی از فعالیت شبانه روزی برخی اصناف همچون نانوایی‌ها، غذاخوری‌ها، پنچر گیری‌ها و مواردی از این دست در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و اظهار کرد: این موضوع در شهر تبریز به صورت قطعی اجرا می شود.

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در بخشی از سخنان خود با اشاره به تامین و توزیع میوه شب عید توسط سازمان جهاد کشاوزی اظهار کرد: خوشبختانه میوه مورد نیاز مردم استان برای نوروز، تامین شده است و بخصوص در مورد پرتقال و سیب، هیچ گونه کمبودی در استان وجود نخواهد داشت.

به گفته راستی، غرفه‌های عرضه کننده میوه نوروزی از 24 اسفند ماه سالجاری در جای جای شهرستان تبریز و برخی از شهرستان‌ها مستقر شده و میوه مورد نیاز مردم را با قیمتی کمتر از قیمت بازار عرضه خواهند کرد.

وی در مورد نمایشگاه بهاره که اکنون در تبریز در حال برگزاری است، ادامه داد: بر طبق بخشنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه های بهاره فقط در شهرستان‌هایی که واجد سایت نمایشگاهی هستند برپا می‌شود و بنابراین بخشنامه فقط در شهرستان تبریز از آذربایجان‌شرقی، امکان برگزاری نمایشگاه بهاره وجود داشت.

وی در همین راستا گفت: کالاها و اقلام مورد نیاز همشهریان در نمایشگاه‌های بهاره حداقل باید 30 درصد کمتر از قیمت‌های موجود در بازار باشد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار