مدیر کل دامپزشکی استان لرستان اداره کل دامپزشکی گفت :جهت خرید و نگهداری ماهیان قرمز شب عید توصیه های بهداشتی را برای حفظ سلامت خود و خانواده رعایت نمائید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، توصیه می شود ماهی قرمز عید از مراکزی معتبر تحت نظارت دامپزشکی خریداری شود و توجه داشته باشید ماهی خریداری شده باید عاری از هر گونه زخم و فرورفتگی و بیرون زدگی در قسمت چشم باشد و دارای چشمانی براق و شنای طبیعی باشد.

از خرید ماهیان با پولک های ریخته ، بی حال ، مریض و دارای لکه های سفید روی پوست بدن خودداری کنید ماهی قرمز باید بدنش ظاهری سالم داشته باشد .

هنگام خرید و نگهداری ماهی ازدستکاری آن توسط کودکان جلوگیری شود و اگر ماهیان دیگری در منزل نگهداری می شود نسبت به جدا سازی ماهیان بیمار از ماهیان سالم و ضدعفونی کردن ظروف نگهداری ماهی اقدام شود.

بهتر است برای هر ماهی یک لیتر آب در نظر گرفته شود ، ظرف نگهداری دهانه گشاد داشته باشد . آب ماهی تماما عوض نگردد و هرروز به مقدار 25% آن تعویض شود

مناسب‌ترین دما برای پرورش ماهی قرمز بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد است .

آب لوله کشی به دلیل برخورداری از کلر فراوان بهتر است 24 ساعت در یک ظرف گشاد دهان باز نگهداری تا گاز کلر آن متصاعد شود و سپس نسبت به تعویض آب ماهی اقدام شود.

غذای این گونه ماهی بایستی با غذاهای کم پروتئین و سرشار از کربوهیدرات تغذیه شود و بهتر است که غذا در سطح آب و به میزان کم و دو بار در روز شناور بماند.

از خرید برخی جانوران دریایی نظیر حلزون آبزی و لاک پشت مینیاتوری که چند سالی وارد بازار شده ،به دلیل تهاجمی و غیر بومی بودن خودداری کنند.

در پایان نگهداری ، ماهیان را در مکانهایی که توسط شهرداریها مشخص می شوند رها سازی نمائید.

انتهای پیام/

برچسب ها: توصیه ، بهداشتی ، خرید ، ماهی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.