رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: به تمام نمایندگان فرماندار، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و همه عوامل تأکید کرده‌ایم که تا قبل از اتمام رأی‌گیری، کار شمارش آرا را آغاز نکنند، تا الان نیز هیچ مجوزی برای باز کردن صندوق‌ها و شمارش آرا اعلام نشده است.

یاوری  با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های ارتباطی در استان فعال و در آماده‌باش هستند، گفت: در حال حاضر شبکه ارتباطی ما در استان شبکه پایداری است، مشکل خاصی دراین‌رابطه نیز گزارش نشده است، ممکن است در برخی از نقاط آن هم به‌صورت محدود و خیلی جزئی و موقت اشکالاتی ایجاد شده باشد که در حال پیگیری بوده تا حتی همین مشکلات جدی هم برطرف شود.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار، بیش از ۹۹ درصد استعلام‌ها به‌صورت آنلاین و برخط بوده و مشکلی ازاین‌جهت وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بر اساس قانون ساعت برگزاری انتخابات از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر است، اما وزیر کشور بر اساس قانون این اختیار را دارد که زمان انتخابات را تمدید کند، گفت: تا الان که نکته خاصی مطرح نشده، اما اگر استقبال مردمی وجود داشته باشد، به‌احتمال زیاد تمدید صورت خواهد گرفت، با همه این اوصاف تأکید می‌کنیم که مردم عزیز منتظر تمدید نباشند و در اولین فرصت که برایشان امکان دارد حتماً در پای صندوق رأی حاضر و رأی خود را به صندوق بیندازند.

شناسایی و برخورد با بازرسان غیرمجاز در شعب اخذ رأی لرستان

یاوری در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: بازرسی که در شعب اخذ رأی حاضر خواهد شد و بازرسی خواهد پرداخت، فقط به‌واسطه ابلاغ شخص استاندار و مسئول هیئت بازرسی استان خواهد بود.

وی عنوان کرد: هر کارت یا هر ابلاغ دیگری با عنوان به طور مثال بازرس وزارت کشور و مواردی ازاین‌دست قطعاً و یقیناً مورد تأیید ستاد انتخابات نیست.

رئیس ستاد انتخابات لرستان، ادامه داد: کسانی که با ارائه برخی کارت‌ها به‌عنوان بازرس ویژه وزارت کشور به شعب اخذ رأی مراجعه کنند و قصد مداخله داشته باشند قطعاً و یقیناً این افراد از سوی وزارت کشور و ستاد انتخابات نیستند.

یاوری، تصریح کرد: در لرستان موارد جزئی و محدودی بوده که با اشراف بسیار خوب عوامل امنیتی و انتظامی این افراد شناسایی و برخورد لازم هم دررابطه‌با آنها صورت‌گرفته است.

وی تأکید کرد: درخواست من از مسئولان شعب و دست‌اندرکاران شعب اخذ رأی و همچنین مردم عزیز این بود که اگر احیاناً با مواردی این چنینی مواجه شدند بلافاصله به عوامل امنیتی و انتظامی شعب اخذ رأی اطلاع بدهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.