مديركل تربيت بدني سازمان امور دانشجويان با بیان اینکه نبود زیرساخت ها یکی از مشکلات توسعه ورزش در دانشگاه ها است گفت: بودجه های ورزشی در سال آینده فعالیت محور می شوند.

دكتر پوركياني مدیرکل تربیت بدنی سازمان اموردانشجویان درگفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهارداشت: ورزش را مي توان از ابعاد مختلف بررسي كرد كه در هر كدام از اين ابعاد اگر اخلاق حرفه اي رعايت نشود اثرات منفي دارد لذا يكي ازعوامل مهم كه بايد در ورزش به آن توجه شود جنبه تربيتي و آموزشي است، چرا كه اين امرمانع از ترويج بد اخلاقي ها مي‌شود.

وي توسعه همه جانبه ورزش در دانشگاه‌ها، تمركز در سياست گذاري هاي كلان، توسعه محيط حقوقي، گسترش برنامه ها بر اساس سرفصل ها را از نمونه سياست‌ها دانست و گفت: يكي از مشكلات مهم در دانشگاه‌ها جهت توسعه ورزش، نبود زيرساخت‌ها است. در دانشگاه‌ها 75 درصد از اماكن ورزشي  را بخش فوق برنامه و معاونت دانشجويي مي‌سازد و در اين زمينه نياز است تا معاونت هاي آموزشي نيز همكاري و در اين رابطه فعال‌تر شوند.

دكتر پوركياني با بیان اینکه استاندارد سازي اماكن ورزشي را در دانشگاه‌ها مورد تاكيد است، افزود: يكي از نكات مهم در احداث اماكن ورزشي توجه به استانداردسازي است و در اين خصوص مد نظر قراردادن شرايط  مختلف محيطي و آب و هوايي مهم است.

 مديركل تربيت بدني سازمان اموردانشجويان با بيان اينكه درلايجه بودجه 95 بودجه فعاليت هاي ورزشي دانشجويان پيش بيني شده است، درپایان خاطر نشان کرد: بودجه‌ها ي ورزشي در سال آينده دقيقا فعاليت محور مي شوند و دانشگاه‌هايي كه بودجه فرهنگي گرفته و در آن 25 درصدي را كه اختصاص به ورزش داده شده را اعلام نكنند، سال آينده بودجه اي در اين خصوص به آن ها تعلق نمي گيرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.