معاون حقوقی وزارت امور خارجه گفت: تمام قدرت و موفقیت هسته ای ایران در گرو صبر و حمایت مردم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدعباس عراقچی صبح امروز در نخستین همایش فرهنگیان و دانش‌آموزان با محوریت پرسش مهر رئیس جمهور اظهار داشت: آنچه که در مذاکرات به دست آمد نتیجه پایداری مردم در همه دوران تاریخ انقلاب و به‌ویژه در 12 سال اخیر که فشار تحریم‌ها به اوج خود رسید، بوده است.

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بالاخره این کشورهای قدرتمند قبول کردند غنی‌سازی ادامه یابد، به گونه‌ای که حتی یک روز هم تعطیل نشد و حتی قطعنامه‌های فصل هفت شورای امنیت یکجا لغو شد بدون اینکه حتی یک روز هم اجرا شود.

عراقچی ادامه داد: برنامه هسته‌ای موضوعی بود بین اراده مردم ایران مقابل کشورهای بزرگ که در نهایت اراده ملت ایران بر تمام فشارها و تهدیدها تحمیل فائق آمد تا ما زیر بار تعطیلی راکتور آب سنگین اراک نرویم و راکتور بسیار سنگین‌تر و پیشرفته‌تر جایگزین آن می‌شود.


عراقچی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه امکان ارتباطات علمی فراهم شده و امیدواریم با رفع موانع علمی، دستگاه‌ها از امکانات بیشتری برخوردار شوند، افزود: مصونیت فرهنگی در وهله اول از آموزش و پرورش آغاز می‌شود که باید در مقابل فرهنگ غربی و کژی ها و ناراستی‌ها مصون شوند.

برجام ؛نماینگر پیروزی ایران بر قدرت های جهانی.

در حاشیه این مراسم همچنین  به پاسداشت و تقدیر از  زحمات چندین ماهه  ظریف،عراقچی و تخت روانچی در به ثمر نشستن مذاکرات هسته در محوطه باشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی سه اصله درخت کاشته شد.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.