مهم‌ترین عناوین خبری دولت در فروردین 94 را در گزارش ذیل بخوانید.

از بازدید روحانی از جدیدترین دستاوردهای ایران در حوزه انرژی هسته‌ای تا امضای دو سند همکاری بین ایران و افغانستانبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهم‌ترین عناوین خبری دولت در فروردین 94 به شرح ذیل است:


رییس جمهوری در جمع سالمندان آسایشگاه پارسایان تهران حضور یافت


رییس جمهوری نخستین روز از سال ۹۴ را با حضور در جمع سالمندان آسایشگاه پارسایان تهران و دلجویی و احوالپرسی از آنان آغاز کرد.


جانبازان همواره مایه افتخار کشور هستند

رئیس‌جمهور در نخستین ساعات آغازین نوروز سال ۱۳۹۴ با حضور در مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی (ره)، با جانبازان بستری در این مرکز دیدار و فرا رسیدن سال نو را به آنان تبریک گفت.


 روحانی: تا از نعمت پدر و مادر بهره‌مند هستید، قدر آنان را بدانید

رییس جمهوری در مراسم تدفین والده بزرگوارش ضمن تشکر از همه شرکت‌کنندگان در این مراسم، گفت: از همه مردم بویژه جوانان عزیز کشورمان خواهش می‌کنم، تا زمانی که از نعمت پدر و مادر بهره‌مند هستند، قدر آنان را بدانند.


دولت و ملت باید با همکاری و همراهی یکدیگر در حوزه کمک به اقشار آسیب‌دیده گام بردارند


جهانگیری در سومین روز از سفر غیررسمی به استان کرمان، به همراه همسر خود در این شیرخوارگاه حضور یافت و دست مهر و عطوفت بر سر کودکان بی سرپرست و بدسرپرست این مجموعه کشید.


آمارهای اقتصادی در کشور دلگرم کننده است/ همه تلاش‌ها باید برای تحقق عینی شعار"دولت و ملت، هم‌دلی و هم‌زبانی"متمرکز شود

رئیس جمهور با اشاره به اینکه با نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: میان دولت به معنای عام و مردم به عنوان صاحبان کشور و کسانی که همه اختیارات مسوولان با امضا و رای آنان شکل گرفته است، باید همیشه همدلی و همزبانی باشد.


روحانی:فرانسه نقش فعالی در مذاکرات داشته باشد/ اولاند:حاضریم پس از توافق همکاری با ایران را توسعه دهیم

روسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در گفت‌وگویی تلفنی آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای و تحولات منطقه‌ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.


آغاز مذاکرات خصوصی روسای جمهوری ایران و ترکیه

مذاکرات خصوصی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی و آقای رجب طیب اردوغان روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه ، بلافاصله پس از پایان مراسم استقبال رسمی آغاز شد.


دولت باید حفظ جنگل و محیط‌ زیست را به مردم واگذار کند /گزارش استاندار ایلام به هیات دولت

هیأت دولت روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌ جمهوری تشکیل جلسه داد و اعضای دولت در خصوص مهم‌ترین مسایل جاری کشور با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.


روحانی از جدیدترین دستاوردهای ایران در حوزه انرژی هسته‌ای بازدید کرد

رییس جمهوری همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای، از جدیدترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی صلح آمیز هسته‌ای بازدید کرد.


عاملان حمله به علی مطهری به دستگاه قضایی معرفی می‏‌شوند / آخرین وضعیت انتخاب استاندار مرکزی

قائم مقام وزیر کشور گفت: رئیس جمهور در این زمینه کمیته‏‌ای را مشخص کرده است و این کمیته در حال بررسی ماجرا است و تصمیم اولیه در کمیته مزبور بر این شد که کسانی که در فیلم در اختیار وزارت کشور مشخص هستند و اتهاماتشان نیز تا حدودی معلوم است، به دستگاه قضایی معرفی شوند.


مناطق آزاد تجاری باید مرکز مهمی برای صادرات کشور باشند/ بندر انزلی می‌تواند به هاب ترانزیت منطقه تبدیل شود

رییس جمهور با اشاره به جایگاه و نقش مناطق آزاد تجاری در رونق اقتصادی گفت: مناطق آزاد تجاری باید به مراکز مهم صادرات کشور تبدیل شوند.


سرداران دیپلماسی ما همانند دوران جنگ در برابر قدرتهای جهانی ایستاده اند/ حمایت و نقد دلسوزانه، موجب تقویت نظام است

رییس جمهوری روز چهارشنبه در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان گیلان، ایستادگی و تلاش شبانه روزی سرداران کشور در کارزار دیپلماسی و مذاکره با شش قدرت جهانی را ادامه حرکت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست.


اراده تهران و آنکارا بر تحقق همکاری ۳۰ میلیارد دلاری و تجارت با پول ملی/ ۴ گام برای ثبات در یمن

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ایجاد ثبات و مقابله با ناامنی در منطقه نیازمند همکاری همه کشورهای منطقه است، گفت: ایران و ترکیه باید تلاش‌های خود را در جهت استقرار صلح و امنیت در منطقه مضاعف کنند.



نوبخت: بسترهای همدلی و همزبانی دولت و ملت باید به صورت اجرایی فراهم شود


سخنگوی دولت با اشاره به وظایف ملت و تعهدات دولت در زمینه تحقق بخشی به این شعار گفت: پرواضح است که بسترهای این همدلی و همزبانی باید به صورت اجرایی فراهم شود.


اجرای طرح‌های توانمندسازی زنان خانه‌دار در سال94


معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در جریان سفر به استان البرز با استاندار این استان دیدار کرد و از اجرای طرح‌های توانمندسازی زنان خانه‌دار در سال ۹۴ خبر داد.


افزایش قیمت‌ها به هر نحو و بدون هماهنگی با دولت ممنوع است

معاون اول رییس‌جمهور در بخشنامه‌ای کلیه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و مراجع قیمت گذاری را از افزایش قیمت‌ها به هر نحو و بدون هماهنگی با دولت منع کرد.


اختصاص سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرحهای هادی روستایی

بر اساس مصوبه هیئت وزیران، مبلغ سه هزار میلیارد ریال به صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بابت تکمیل طرح‌های هادی روستایی بالای یکصد خانوار در اختیار وزارت راه و شهرسازی (بنیاد مسکن انقلاب اسلامی) قرار می‌گیرد.


گزارش دقیق حادثه تعرض به دو زائر ایرانی در جده برای تصمیم گیری ارائه شود/از مجازات مجرمین و امنیت زائران باید اطمینان حاصل شود

رئیس جمهوری در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حادثه تعرض به دو نوجوان زائر ایرانی در فرودگاه جده گفت: در صورتی که امنیت و کرامت زائران تامین نشود استحباب این امر در مقابل گناه بزرگ توهین به زائران و صدمه به عزت ملی رنگ می بازد و در شرایطی ممکن است به حرام تبدیل شود.



متاسفانه نهی از منکر را علیه زنان به خیابان آوردند/ بزرگترین منکر ما بیکاری است/ بانو ثقفی در تمام مراحل با شهامت و متانت در کنار امام بود

رئیس‌جمهور گفت: متأسفانه در جامعه امروز ما نهی را در برخی از خیابانها آورده‌اند آن هم علیه زنان، درحالی که منکر ما امروز بیکاری در جامعه است و همچنین بزرگترین منکر کم آبی است، چطور شده است که مقام امر به معروف و نهی از منکر بسیار پایین آمده است چه کسی این موضوع را تنزل داده است.


دو سند همکاری بین ایران و افغانستان امضا شد


دو سند همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان با حضور حسن روحانی و محمد اشرف غنی امضا شد.


ایران و تایلند می‌توانند در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و گردشگری همکاری داشته باشند

رئیس جمهور گفت: ایران آماده گسترش همکاری های اقتصادی با تایلند است و دو کشور می‌توانند در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و گردشگری همکاری تنگاتنگی داشته باشند.


آیین‌نامه اجرایی نحوه واگذاری اوراق مشارکت و سکوک اسلامی در سال ۹۴ تصویب شد

آیین‌نامه اجرایی نحوه واگذاری اوراق مشارکت و سکوک اسلامی در سال ۹۴ در جلسه هیات دولت تصویب شد.


جهانگیری: دولت نقدهای سازنده نمایندگان مجلس را راهگشا می‌داند

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که دولت نقدهای سازنده نمایندگان مجلس شورای اسلامی را کارساز و راهگشا می‌داند، گفت: ما از تعامل با مجلس شورای اسلامی استقبال می کنیم و معتقد هستیم حل مشکلات کشور جز از طریق تعامل سازنده و هماهنگی میان قوه مجریه و قوه مقننه امکان پذیر نیست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار