انتخابات فدراسیون فوتبال ایران این روزها مهمترین چالش روز های اخیر است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛تحرکات قبل از انتخابات از سوی ارگان های ذیربط و ذینفع در فوتبال به شکل محسوسی آغاز شده است و هرشخصی که حتی تا به حال یک بار هم پا به توپ نشده به دنبال این صندلی بدرد نخور فوتبال است.

ثبت نام آنهایی که کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال اند با تحویل فرم های ثبت نام کلید خورده است و نفرات زیادی در این را پیشقدم شدند تا به امپراطوری کفاشیان نزدیک شوند.

جالب است که پای حرف که می افتد همه آنها از فوتبال فراری اند و فدراسیونش را دردسرساز ترین می دانند و معتقدند تلیف آنها را وادار کرده است که سراغ فوتبال بیایند.
دردسرای عظیم فوتبال نقطه آمال خیلی هاست این روزها ...
اسامی ذیل را با دقت بخوانید:

عزیز اله محمدی:
سوابق تحصیلی  
کاردانی رشته تحصیلی صنایع اتومکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
کارشناسی مدیریت صنعتی دانشگاه امام حسین علیه السلام
کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه امام حسین(ع)
دکترای مدیریت سیاست دفاعی دانشگاه دانشگاه امام حسین(ع)
استاد دروس مدیریتی منابع انسانی و لجستیک به مدت نه سال در دانشگاه امام حسین علیه السلام

محمد دادکان:
معروف به محمد دادکان بازیکن سابق باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران در سال‌های ۱۳۵۴ تا ۱۳۶۱ و همچنین رییس سابق فدراسیون فوتبال ایران می‌باشد.او اکنون استاد گروه فیزیولوژی ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی می باشد.
سوابق مدیریتی: نایب رئیس فدراسیون فوتبال رئیس سازمان لیگ فوتبال رئیس فدراسیون فوتیال مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه معاون تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی عضو هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا

شهاب الدین عزیزی خادم:
شهاب الدین عزیزی خادم  تحصیلات خود را درمقطع دکترا و رشته روابط بین الملل-مطالعات منطقه ای ادامه می دهد. از فعالیتهای ورزشی وی می توان به عضویت در تیم ملی دانشجویی و تیم نیروی زمینی اشاره کرد. وی به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه پیکان فعال بوده و هم اکنون عضو هیات رئیسه  فدراسیون فوتبال است.

علی رضا اسدی:
علیرضا اسدی متولد 1341 در تهران است و تحصیلات خود را با اخذ ديپلم در رشته تجربی در سال 1361 به پايان رساند و پس از آن در رشته تربیت بدنی دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد و پس از اتمام آن در رشته پزشکی دکترای خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ کرد.

از فعاليتهای ورزشی وی می توان به قهرمانی در رشته شنا و رده نوجوانان در آموزشگاههای کشور در سال 1353، عضویت در تیم منتخب بسکتبال آموزشگاههای تهران در سال 1356، عضو تیم فوتبال جوانان و امید راه آهن از سال 57 تا 59، عضویت در تیم ملی فوتبال جوانان در سال 58، عضویت در تيم های اکباتان، راه آهن، عضویت و کاپیتانی در تیم بنیاد شهید، تیم منتخب استان تهران و عضویت در تيم ملی فوتبال بزرگسالان ایران در سالهای 65 تا 66 اشاره کرد.
 
اسدی طی سالهای 58 تا 59 در دبیرستان های تهران و با تدریس فعاليت خود را آغاز کرد و به مدت دو سال و در سالهای 60 تا 62 مسئولیت معاونت ستاد اعزام مجروحین به خارج از کشور بنیاد شهید انقلاب اسلامی را برعهده داشت. ریاست بنیاد شهید انقلاب اسلامی شعبه لندن در سال 63، رئیس ستاد جانبازان تهران بنیاد شهید در سال 64، معاونت بازرسی و پیگیری بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال 65، ریاست خانه جانبازان بنیاد شهید در کلن آلمان در سال 66، قائم مقام بیمارستان شهید باهنر از سال 76 تا 83، ریاست کل شبکه بهداشت و درمان شمیرانات از سال 84 تا 89، مشاور عالی پزشکی مدیر کل بانک مرکزی از سال 86 تا 87، سرپرست معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزادی اسلامی در سال 91، عضو شورای عالی نظارت و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 91، عضو شورای سیاست گذاری معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 93، عضو شورای گسترش آموزشی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 93، رئیس گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال 93، عضو هیات مدیره شرکت شیمی دارو(شستا) در سال 93، مشاور معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 93 و سرپرست فدراسیون پزشکی و ورزشی کشور در سال 93 اشاره کرد.

از فعالیتهای تخصصی مرتبط با ورزش دبیرکل فدراسیون می توان به حضور در تيم ملی امید به عنوان پزشک، مدیر کل تربیت بدنی وزارت بهداشت، عضو کميته فنی و رئیس کميته پزشکی و انضباطی باشگاه راه آهن طی سالهای 82 تا 86، مدیر تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات آسیایی قطر در سال 85، مدیر سازمان فوتبال باشگاه فرهنگی ورزشی راه آهن در سال 86، مشاور عالی معاونت قهرمانی سازمان تربیت بدنی و رئیس کمیته سیاست گذاری فوتبال در سال 1386، مشاور رئیس و مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1390، مشاور هیات رئیسه فراکسیون ورزشی مجلس شورای اسلامی در سال 91 و نایب رئیس فدراسیون ورزش های دانشجویی کشور در سال 91 اشاره کرد.

مصطفی آجورلو:
مصطفي آجورلو؛ متولد 1339 - متأهل - داراي دو فرزند.  
 
1- تحصيلات:  
1372: ليسانس مديريت از دانشگاه تهران  
1375: فوق‌ليسانس مديريت از دانشگاه تهران  
1376: ليسانس نظامي  
1380: فوق‌ليسانس مديريت امور دفاعي  
1386: دانشجو (دانش‌پژوهي) دكتراي مديريت در دانشگاه امام حسين(ع)

محمود اسلامیان:
محمود اسلامیان تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی در  رشته مهندسی صنایع به پایان رسانده است. در طی دوران جنگ تحمیلی در خدمت جبهه های نبرد بود و پس از چند سال خدمت در وزارت کشور بعنوان استاندار و معاون استاندار، به فعاليت درحوزه های اقتصادی و صنعت فولاد کشور مشغول به کار شد. اسلامیان از سال  1380 به مدت سه سال در باشگاه سپاهان اصفهان فعالیت کرده است. لازم به توضيح است که وی در اوایل دهه هشتاد بعنوان هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خدمت کرده است.

از فعالیت های دیگر اسلاميان می توان به ارائه مقالات متعدد در موضوعات اقتصادی، انتخاب طی 4 سال بعنوان صادرکننده نمونه ملی کشور، کسب عنوان جایزه اول بهره وری ملی کشور در سال 84 و 85 از سوی وزارت صنایع و معادن، کسب مدال ملی تولید درسال 83 از دست رئیس جمهور، مدال جشنواره خاتم با عنوان تولید از دانشگاه علم و صنعت ایران، عضو انجمن تولید کنندگان فولاد دنیا IISI ، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران اشاره کرد و در حال حاضر به عنوان سرپرست نایب رئیس اول فدراسیون مشغول به فعالیت است.

علی فتح اله زاده:
روزنامه‌نگار و مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران است. یکی از مدیران موفق فوتبالی در چند سال اخیر فوتبال ایران است که معروفیت خود را مدیون خریدهای خوب در فصل نقل و انتقالات است. بزرگترین بمب خبری او نیز انتقال مهدی هاشمی نسب از پرسپولیس به استقلال بود.[۱]علی فتح الله‌زاده خویی که روزگاری از خبرنگاران رسانه‌های ورزشی بود، یک دهه قبل با کمک ایروانی و میرولد مدیرعامل باشگاه استقلال تهران شد. برخی وی را محبوب ترین مدیرعامل تاریخ باشگاه استقلال می‌دانند.[۲] روزنامه استقلال جوان، هفته‌نامهٔ فوتبال و مجله خانوادگی روزهای زندگی متعلق به او هستند.
 
این اسامی گزینه های اصلی شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال هستند و این در حالی است که برخی از آنها فرمهای مربوطه راتحویل گرفته اند اما تا لحظه آخر حضورشان قطعی نیست.

با نگاهی به میزان علاقمندی به این میز و افرادی که پای آن نشسته اند پی خواهید برد که فوتبال با عنوان دردسر عظیم چقدر هوادار دارد و چقدر آدم ای بزرگ و کوچک دنبال دردسر می گردند اما فراموش نکنید که کفاشیان این دردسر هارا با دنیا عوض نمی کند و نوز پای ثابت است و وزارت هم بدش نمی آید یا گزینه ای از خودش و یا یکی از بدنه .زرات را در این فدراسیون یاغی قرار دهد تا خیلی از مشکلات حل شود.

باید دید در آغاز سال 95 این فوتبال با نام دردسر های عظیم نصیب کدام آدمِ عشق دردسر می شود.
 
گزارش از اکبر باقری

انتهای پیام/    
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار