تفاهم نامه 50 میلیون دلاری بخش خصوصی خراسان رضوی و کره جنوبی در حوزه تولید و پرورش طیور، خوراک دام و دامپروری منعقد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری یک شرکت بخش خصوصی استان با شرکت کره ای ای آسی بیو(E asy Bio)، گفت: ارزش این تفاهم نامه50 میلیون دلار به صورت مشترک است و دو طرف در زمینه زنجیره ارزش مواد غذایی برای تولید و پرورش طیور، دامپروری و تولید خوراک دام، همکاری می کنند.

علی رسولیان با بیان اینکه شرکت کره ای بزرگترین شرکت کره جنوبی است که 43 شرکت تابعه و سهم 40 درصدی در بازار این کشور دارد، افزود: سیاست دولت جمهوری اسلامی توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای خارجی است که این مهم در استان نیز با جدیت دنبال می شود.

وی تاکید کرد: افزایش سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی با هدف بهبود و گسترش فضای کسب و کار از جمله اولویت های استان در حوزه اقتصاد است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی استان را به دلیل دسترسی آسان به بازارهای مصرف شامل کشورهای CIS و افغانستان دارای موقعیتی منحصر به فرد دانست.     

رسولیان گفت: این استان هم اکنون مقدار قابل توجهی محصولات کشاورزی و دامی مانند مرغ، تخم مرغ و محصولات لبنی به کشورهای همجوار و عراق صادر می کند؛ و برنامه ریزی برای حضور موثر در بازارهای جدید به ویژه روسیه و کشورهای آفریقایی، صورت گرفته است.

وی با اشاره به پذیرش و اعزام 28 هیات اقتصادی-تجاری به بازارهای هدف در سال جاری، افزود: برای سال 95 توسعه بیشتر این مهم در دستور کار قرار دارد.



انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.