مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و حجت الاسلام سالار معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) با موضوع جشنواره امام رضا(ع)، یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، این تفاهم نامه به منظور انجام فعالیت های گسترده تر در عرصه فرهنگ رضوی به ویژه مشهد که در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده امضا شده است.

این تفاهم نامه در سومین نشست شورای بین الملل چهاردهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) امضا شده است.

در سومین نشست شورای بین الملل چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) سازمان ها و نهاد های فعال در این شورا برنامه های خود برای برگزاری جشنواره در دهه کرامت سال 95 را ارائه دادند.

بر این اساس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از طریق نمایندگی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران،مجمع جهانی اهل بیت(ع) و جامعه المصطفی العالمیه به طور مشروح برنامه های پیش بینی شده را طرح و پس از تبادل نظر اعضا، مصوب شد: آثار نمایشگاهی و آثار هنری تولیدی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و فیلم های تولیدی با موضوع فرهنگ رضوی همراه با زیرنویس، به خارج از کشور ارسال شود.

اهتمام به تلاش های فرهنگی بانوان مروج فرهنگ رضوی در خارج از کشور با برنامه های در دست اقدام اداره کل امور بانوان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از جمله برنامه هایی خواهد بود که در چارچوب جشنواره امام رضا(ع) به آن پرداخته خواهد شد.

از جمله دیگر مصوبات این نشست؛ تشکیل شورای سیاستگذاری همایش بین المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی و تشکیل دبیرخانه و هیات علمی آن در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جامعه المصطفی العالمیه با همکاری سایر اعضای شورای بین الملل و سایر نهادهای ذی ربط بود که برنامه ریزی این همایش برای پیش نشست ها و اجرای همایش در سال2017 به مناسبت مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، را در دستور کار قرار می دهد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.