عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی با اشاره به تركيب هيئت رئيسه‌ مجلس دهم گفت: اعضای آینده هیئت رئیسه باید از تدبیر و تجربه لازم و کافی برخوردار باشند.

حسن بیادی عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به موضوع ریاست مجلس دهم و رقابت احتمالی میان عارف و لاریجانی اظهار داشت: اقایان عارف و لاریجانی هر دو از نیروهای انقلاب و مورد اعتماد نظام، مردم و مقام معظم رهبری هستند.

وی افزود: با توجه به تجربیات لاریجانی در ادوار گذشته مجلس و ايستادگی در مقابل افراط و تفريط بعضی از نمايندگان و خصوصاً ايستادگی در برابر بعضی از مسئولين دولت قبل، شاید وی برای ریاست مجلس مناسب تر باشد، البته از سوی دیگر با توجه به تجربیات عارف در مدیریت سطح كلان كشور مانند وزارت و همچنين معاون اولی رئيس جمهور، وی نیز  توانايی اين امر خطير را داراست.

بیادی همچنین با اشاره به تركيب هيات رئيسه  مجلس دهم اظهار داشت: هیئت رییسه مجلس آینده از بین عقلای اصولگرا و اصلاح طلب تشکیل خواهد شد همچنین نقش بانوان کارآمد نیز می تواند در تركيب هيات رئيسه بسيار حائز اهميت باشد .
 
عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی در مورد وضعیت فراکسیون‌های مجلس دهم نیز اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات در بسیاری از حوزه ها باید برگزار شود تا ترکیب مجلس از دیدگاه رایج اصولگرایی و اصلاح طلبی مشخص شود هرچند که يارگيری و تقسيم بندی در فراکسیون ها نبايد فقط بعنوان اصولگرا و اصلاح طلب باشد  چرا كه مستقلين هم در مجلس دهم كم تعداد نيستند، اما در هر حال نباید با مطرح کردن این گونه مباحث تفرقه انگيز، مجلس آینده را به حاشیه برد.
 
وی افزود: مجلس آینده باید بصورت مجدانه در زمینه نهادینه کردن دستورالعمل و قوانين مترتب بر اقتصاد مقاومتی، رشد تولید ملی، ایجاد اشتغال و رفع رکود، برنامه ریزی در جهت ساماندهی وضع نابسامان فرهنگی، معیشت و رفاه، نظارت قانونی و ساختاری بر دولت گام بردارد.

بیادی در پایان تصریح کرد: با توجه به اينكه حدود ٢٠٠ نفر از نمايندگان در مجلس دهم تغيير خواهند کرد، نباید فضایی ایجاد کنیم که ميان جناح های مختلف رقابتی از نوع موازنه منفی ايجاد شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: بیادی ، مجلس ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار