منتخب اول مردم تهران برای مجلس دهم گفت: برای ما اهمیت دوره دوم بیشتر از دوره اول است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف منتخب اول مردم تهران در نشست هم اندیشی منتخبین مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم مجلس دهم ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان که پیش از ظهر امروز(شنبه) برگزار شد، اظهار داشت:  پیام رهبر انقلاب  بعد از انتخابات، نقشه راه و منشور مجلس آینده است.

وی افزود: متوسط مشارکت مردم در 9 دوره مجلس 59/9 درصد بوده در حالیکه در این دوره به 62 درصد رسیده است.

عارف با بیان اینکه رمز پیروزی ما در مرحله اول یکپارچگی اصلاح طلبان و حامیان دولت بود، اضافه کرد: برای ما اهمیت دوره دوم بیشتر از دوره اول است.

منتخب اول مردم تهران برای مجلس دهم تصریح کرد: ما بر "مجلس برنامه ای" تاکید کرده ایم، یعنی برنامه داریم و به مردم تعهد داده ایم پس اگر بخواهیم برنامه‌ها را اجرا کنیم باید اکثریت را در مجلس داشته باشیم و از هر فعالیتی که ما را تحت شعاع قرار می‌دهد پرهیز کنیم.

عارف گفت: فرهنگ اصلاح طلبی، مسئولیت پذیری است نه سهم خواهی.

وی با بیان اینکه هیچ حزبی نباید پیروزی در انتخابات را محدود به خود کند، افزود: باید فراکسیون امید را در مجلس آینده تشکیل دهیم.

عارف گفت: باید از حضور عالی مردم و جوانان در انتخابات تشکر کنیم و همچنین از رهنمودهای مقام معظم رهبری که در انتخابات فضای بانشاطی را فراهم نمودند تشکر می‌کنیم.

وی افزود: همچنین باید از عوامل اجرایی و امنیتی تشکر کرد که مقدمات انتخابی سالم را فراهم کردند و آنچه در دو سال گذشته در شورای عالی اصلاح طلبان مطرح شد این بود که حضور مردم مهمترین مسئله در انتخابات است.

عارف در ادامه تصریح کرد: آنچه که رمز پیروزی ما در مرحله اول بود انسجام اصلاح طلبان، اعتدالیون و حامیان دولت بود که باید مراقبت کرد و بر این انسجام و وحدت همواره اصرار کرد و نباید به دنبال سهم‌خواهی و تک‌روی بود و اهمیت مرحله دوم انتخابات بیشتر از مرحله اول است و اگر بخواهیم پیروزی خود را تکمیل کنیم و برنامه‌های مدون خود را به اجرا بگذاریم باید یک اکثریت قابل اطمینان در مجلس داشته باشیم و اکثریت قابل اعتماد ما در مجلس منوط به عملکرد ما در دور دوم است.

منتخب مردم در دهمین دوره انتخابات مجلس با اشاره به مشارکت مردم در دور دوم اظهار داشت: ما خواهش کردیم در شورای عالی اصلاحات که همگان در دور دوم مشارکت داشته باشند و در بدبینانه‌ترین حالت باید 40 کرسی را بدست آورند و در شورای عالی سیاست‌گذاری مبنای ما این است که در مورد انتخابات آسیب‌شناسی کنیم و ما یک آینده بسیار مهم در پیش داریم که آن انتخابات 96 است که هیچ کدام از اشخاص و احزاب در جریان سیاسی نباید خود را از پیش برنده بدانند.

وی افزود: ما باید هرچه سریعتر فراکسیون امید را تشکیل دهیم و یک کارگروهی تشکیل شود تا بتوانیم قبل از 7 خرداد مسائل را جهت انسجام بخشی به فراکسیون مطرح کرد و شعارها و برنامه‌هایی که ما در انتخابات داشتیم و برنامه 126 محوری باید با اسناد بالا دستی مطابقت داد.

عارف در پایان تصریح کرد: اگر با همین وحدت و انسجام در دور دوم حضور یابیم پیروز مرحله دوم هم خواهیم بود و ما به جریانات اطمینان می‌دهیم که پس از تشکیل فراکسیون هیچ اقدامی خارج از فراکسیون عمومی صورت نگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عارف ، مجلس ، انتخابات ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار