پرورش 200 هزار تن ماهی طی پنج سال آینده

دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان از پرورش ماهی 200 هزار تن ماهی طی پنج سال آینده خبر داد.

محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: در گذشته بیشتر در خلیج فارس و دریای عمان منابع ذخیره‌های پرورش ماهی استفاده و تولید می‌شد ولی چند سالی است در کشور ما نیز از این منابع استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: به طور کلی پرورش ماهی با هدف تولید اقتصادی تحت چهار سامانه انجام می‌شود که شامل پرورش در استخرهای روباز خاکی و پرورش در استخرهای سرپوشیده گلخانه‌ای در تانک و یا در قفس است. 

سیف تصریح کرد: درحال حاضر بیش از 62 کشور در زمینه پرورش آبزیان در قفس مشغول به فعالیت هستند. جمع تولید آبزیان در قفس در سال 2005 حدود 3.4 میلیون تن و کل تولید آبزی پروری در جهان در سال 2006 در حدود 7.66 میلیون تن به ارزش 9.58 میلیارد دلار بوده است. 

وی عنوان کرد:تولید 200 هزار تن پرورش ماهی طی پنج سال آینده نیز یکی از برنامه‌های مهم این ستاد است که در دستور کار دارد که در خصوص تقویت این نوع پرورش ماهی وام‌های کم بهره در نظر گرفته شده است. 

سیف با اشاره به حمایت معاونت علمی در خصوص اجرای اینگونه طرح‌ها تصریح کرد: وام‌های مناسب و کم‌بهره با همکاری بانک کشاورزی به این افراد ارائه می‌شود . 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار