جذابیت «محله گل و بلبل» فقط به خاطر حضور داریوش فرضیایی و یکرنگی عوامل تهیه و تولید است که در برنامه‌های ویژه کودکان حرف اول را می‌زند.

نعیمه نظام‌دوست بازیگر مجموعه تلویزیونی «محله گل و بلبل» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از همکاری خود با داریوش فرضیایی گفت: «محله گل و بلبل» فقط به خاطر کارگردانی، تهیه کنندگی خوبی که دارد و داریوش فرضیایی (عمو پورنگ)، بچه‌ها دوست داشتنی شده است و در میان آثار کودک رسانه حرف اول را می‌زند. در این میان مولفه‌ یکرنگی، صداقت و یک صدا بودن گروه کارگردانی و بازیگری به خوبی توانسته خود را در رقم زدن یک خروجی خوب نشان دهد.
 
وی در خصوص ساخت سری جدید برنامه «محله گل و بلبل» بیان کرد: از اتفاقاتی که قرار است در سری جدید این محله رخ بدهد خبری ندارم و هرآنچه که می‌دانم این است که این برنامه نیازمند حمایت‌های سازمان و مردم است، حمایتی که به بروز شدن و شکل‌گیری جدید «محله گل و بلبل» کمک کند.
 
نظام‌دوست ادامه داد: سازمان صدا و سیما باید از برنامه‌های آموزشی که در راستای فرهنگسازی برای کودکان ساخته می‌شود، حمایت کنند. فرهنگ و هنجارهای ما از سنین پایین شروع می‌شود و در آینده جامعه را می‌سازند.
 
بازیگر مجموعه تلویزیونی «نوروز 72» در پاسخ به این سوال که پس باید امیدوار باشیم که این محله باز هم ساخته می‌شود، اظهار داشت: امیدوارم «محله گل و بلبل» دوباره ساخته شود، ما در این برنامه با هدف فرهنگسازی، آداب و رسوم و باید و نبایدهای جامعه، محله‌ای پر از رنگ و زیبایی را برای بچه‌ها تداعی می‌کنیم.
 
نظام‌دوست افزود: کار برای کودکان را نمی‌شود امتحان کرد، هر برنامه‌ای که برای بچه‌ها ساخته می‌شود، باید و نبایدهایی دارد که باید از دنیای کودک بیشتر حمایت شود، ما فرهنگسازی را باید از سنین پایین شروع کنیم، بچه‌های ما مدیران خوبی هستند که آینده مملکت را شکل می‌دهند.
 
وی تصریح کرد: همه برنامه‌هایی که در حیطه کودک ساخته می‌شود با رسالت الگوسازی درست برای بچه‌ها شکل می‌گیرد و این شانس و اقبال است که در این حرفه برای دیده شدن و یا نشدن حرف اول را بعد از تجربه می‌زند، «محله گل و بلبل» هم نیز از مولفه‌ تجربه دور نبود و بخاطر داریوش فرضیایی که عمو پورنگ بچه‌ها است طرفدارهای زیادی دارد، همه عمو پورنگ را دوست دارند و به صحبت‌هاش گوش می‌دهند.
 
بازیگر مجموعه تلویزیونی «باغ شیشه‌ای» از تکه کلام‌ها و بداهه‌گویی‌های خود در «محله گل و بلبل» بیان کرد: نویسنده خوب برنامه محمد درویش علی‌پور به نحوی کل90 قسمت را نوشته که تمام موقعیت و حس‌ها را ایجاد کرده است و زیاد نیازی ندارد که ما بخواهیم دخل و تصرفی در متن داشته باشیم و در طول کار هم همه بازیگران راضی بودند.
 
نظام‌دوست ادامه داد: من در تمام نقش‌هایی که بازی می‌کردم، یکسری تکه کلام‌های خودم را داشتم که با هماهنگی نویسنده و کارگردان آن را در اجرا به کار بردم، به طور مثال در جایی در نقش مامان نیاز به ابراهیم شفیع‌ پدر عمو پورنگ می‌گم «تی کاکول رو بمیره» که همه این بداهه‌گویی با احترام و همفکری به قلم نویسنده گفته می‌شود.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «محله گل و بلبل» با آرزوی سالی خوب برای این محله اظهار داشت: امیدوارم اگر در سال 95 هم محله‌ای بود، باز هم برای مامان اتفاقات خوبی رخ بدهد، و اگر زنده بودم با همفکری کارگردان درویش علی‌پور، شیرین و جذاب‌تر روی آنتن برود.
 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
من به عمو پورنگ رای دادم....
دوستش دارم
آخرین اخبار