مجسمه‌های نیم‌تنه‌ی چهار رئیس‌جمهور، در پارک «رئیس‌جمهورها» در کوه راشمور بلک هیلز قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجسمه‌های نیم‌تنه‌ی نمادینِ چهار رئیس‌جمهور که بر روی سطح گرانیتی کوه راشمور در بلک هیلز واقع در داکوتای جنوبی حجاری شده‌اند، باعث شگفتی میلیون‌ها بازدیدکننده و الهام‌بخش هنرمندان بی‌شماری شده‌اند.

دیوید آدیکس، مجسمه‌ساز مستقر در هاستون، در ابتدای دهه‌ی نود به بازدید از این مجسمه‌ها رفت.تماشای آن منظره کاملا او را مسحور کرد، اما در عین حال از این‌که مجسمه‌ها غیرقابل دسترس و در ارتفاع زیادی بودند ناامید شد. بنابراین آدیکس تصمیم گرفت مجسمه‌ها را در مکانی بسازد که بازدیدکنندگان بتوانند تا نزدیکی آن‌ها بروند و شخصا هر یک از مجسمه‌های رئیس‌جمهور را ببینند.

موفقیت اخیر آدیکس در هاستویل تگزاس بعد از ساخت مجسمه‌ی غول‌پیکر سام هاستون در سال ۲۰۰۳ باعث شد او این جرات و جسارت را در خود احساس کند تا در فاصله‌ی ۶۵ کیلومتری از کوه راشمور در شهر لید (Lead)، «پارک رئیس‌جمهور» خود را بسازد.

آدیکس برای ساخت قالب‌ها در کارگاه خود در تگزاس، از گچ و پلی‌استیرن استفاده کرد. سیمان سفید پورتلند در قالب‌ها ریخته شد تا ۴۳ مجسمه از میان تعداد زیادی رئیس‌جمهور ساخته شود. بلندای این مجسمه‌های نیم‌تنه حدود ۵ تا ۶ متر است و با وجود این‌که مجسمه‌ها میان‌تهی هستند، وزن هر یک در حدود ۱۸ تن است. بعد از ساخت مجسمه‌ها، آن‌ها را از کارگاه آدیکس در هاستون به لید منتقل کردند.

مجسمه‌ها در فضای سبزی در امتداد مسیری پیچ در پیچ از میان درختان بلندقامت کاج نصب شده‌اند.



برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی بر روی آن کلیک کنید



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.