‌رييس اتحاديه صنايع دستي اصفهان گفت: اجرای طرح های زیباسازی شهری با موضوع صنایع دستی؛ معرفی هنرهای اصفهان و کمک به اقتصاد شهری را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، عباس شيردل با اشاره به کسب عنوان شهر جهانی خلاق صنایع دستی توسط اصفهان در ماه های اخیر افزود: هر مسافر و گردشگری که از راه های زمینی، ریلی و هوایی وارد شهر اصفهان می شود باید نمادها و نشانه هایی از صنایع دستی را در شهر جهانی خلاق صنایع دستی ببیند و این نشانه ها در ورودی ها و زیرگذرها، میادین و پارک ها نصب شود.

وی برای سازمان زیباسازی در اجرای طرح های زیباسازی شهری تقدیر کرد و ادامه داد: سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در مرحله نخست زیرگذرهای درون شهری را برای معرفی صنایع دستی انتخاب کرد که در زیرگذرهای این شهر هم اکنون شاهد اجرای نقش هایی از قلمکاری، قلمزنی و تذهیب هستیم.

وی تصریح کرد: اتحادیه صنایع دستی اصفهان نیز از لحاظ تخصصی به سازمان زیباسازی کمک خواهد کرد که اثری زیبا و ارزشمند را ایجاد کنند و هنرمندان خوبی را در اختیار آن ها قرار خواهیم داد.

رييس اتحاديه صنايع دستي اصفهان با اشاره به فعالیت بيش از 30 هزار توليدكننده در رسته هاي مختلف صنايع دستي (به غير از فرش) در اصفهان بیان کرد: تمام 196 رسته صنایع دستی که در اصفهان وجود دارد در اختیار سازمان زیباسازی قرار داده شده است و این سازمان می تواند از این آثار استفاده کند تا گردشگران با تردد در شهر با این صنایع دستی آشنا شوند.

وی حفظ عنوان شهر جهانی خلاق صنایع دستی را مهمتر از کسب این عنوان دانست و گفت: وقتی ما می توانیم شهر جهانی صنایع دستی باشیم و بمانیم که تمام مسوولان استانی و شهری با یکدیگر همکاری کنند و ارگان هایی مانند استانداری، شهرداری، میراث فرهنگی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت صنایع دستی به هنرمندان کمک کنند تا این عنوان برای شهر اصفهان حفظ شود.

وی ادامه داد: شهروندان عملکرد زیباسازی اصفهان را در سطح شهر می بینند و بنابراین بایستی این کار در بعد بسیار وسیعی انجام شود چنانچه این سازمان در زمینه زیباسازی شهری موفق عمل کرده است.

شيردل ادامه داد: با توجه به جديدتي كه سازمان زيباسازي شهرداري اصفهان دارد، به طور قطع اجراي پروژه هاي زيباسازي در شهر اصفهان به بهترین نحو انجام مي شود.

وی در رابطه با تاثير اجراي پروژه هاي زيباسازي در سطح شهر تاكيد کرد: اين طرح ها چشم هر بيننده اي را به خود جذب خواهد كرد و این امر موجب رونق بازار صنايع دستي و شناخته شدن و ترويج آثار هنري مي شود.

وی از تمام مسوولان استان درخواست کرد صنایع دستی اصفهان را جدی گرفته و کمیسیونی را به امر اختصاص دهند که هر 15 روز یک جلسه در استانداری داشته باشند و از رشته های صنایع دستی حمایت و مشکلات آن را بررسی کنند.

‌رييس اتحاديه صنايع دستي اصفهان تصریح کرد: صنایع دستی می تواند اشتغالزایی خوبی داشته و در رفع بیکاری و اقتصاد کلان استان تاثیرگذار باشد.

شیردل با قدرداني از شهرداري و سازمان زيباسازي يادآور شد: اميدواريم شهرداري از ظرفيت هنرمندان و اتحاديه صنايع دستي اصفهان در تك تك طرح ها استفاده كند و ما نيز در اين راستا نهايت همراهي را خواهيم داشت. 




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار