فیلم «اتاق» مهمترين جوايز اسکرين کانادا را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از اسکرین دیلی، درام کانادایی-ایرلندی «اتاق» یکشنبه شب موفق به کسب 9 جایزه از جوایز اسکرین شد.


«اتاق» توانست جایزه بهترین فلم را از آن خودش کند. ضمن این که لنی آبراهامسون کارگردان این فلم نیز جایزه بهترین کارگردانی را به خانه برد و بری لارسون که برای بازی در همین فلم جایزه اسکار را دریافت کرد، بار دیگر به عنوان بهترین بازیگر انتخاب شد.


جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به جیکوب ترمبلی بازیگر خردسال این فلم تعلق گرفت و جایزه بهترین بازیگر مکمل زن نیز به جوآن الن از همین فلم اهدا شد.


اما این همه جوایزی نبود که «اتاق» از کانادا به خانه برد و این فلم توانست جایزه بهترین فلمنامه اقتباسی را نیز از آن خود کند. اما دوناهو نویسنده این رمان کار نوشتن فلمنامه اقتباسی این فلم را انجام داده بود و به عنوان برنده این جایزه انتخاب شد.

بهترین تدوین نیز به ناتان نوگنت تدوینگر این فلم اهدا شد و جایزه بعدی، جایزه کارگردانی هنری و طراحی تولید بود که به ایتن تابمن و مری کرکلند تعلق گرفت. سید آرمور و جنیفر گولد نیز جایزه بهترین چهرهپردازی را برای همین فلم دریافت کردند.

در مراسم برندگان دیگری نیز وجود داشتند که شامل اهدای جایزه بهترین فلمنامه اوریجینال برای بنجامین آگوست برای فلم «بهخاطر بیار» بود. فلم «جاده هینا» نیز سه جایزه برای صدا، تدوین صدا و جلوههای تصویری برد.   در این مراسم ایو بلانگر جایزه بهترین فلمبرداری را برای فلم «بروکلین» دریافت کرد.


جوایز اسکرین کانادایی هر سال از سوی آکادمی سینما و تلویزیون کانادا اهدا میشود و به آثار تهیه شده به زبان انگلیسی تعلق میگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، فیلم ، کانادا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.