رییس جمهورغنی، از کارکرد شاروالی کابل و سایر ارگان­ها در شهر کابل اظهارنگرانى کرده و گفته است که فساد، ظلم و بیعدالتی در شهر کابل به یک فرهنگ مبدل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛رییس جمهور غنی، اين مطلب را در دیدار با والی، نمایندگان مردم در شورای ملی، ولایتی و وکلای نواحی مختلف شهر کابل،  شام روز یکشنبه در ارگ ابراز نموده است.
 
در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری که به آژانس خبری پژواک مواصلت نموده، آمده است که رییس جمهور پس از شنیدن مشکلات اشتراک کنندگان گفت که ساختار کنونی شاروالی کابل، جوابگوی نیازمندی های این شهر نیست و باید وضعیت شاروالی کابل به صورت اساسی تغییر یابد.
 
وى، به اشتراک کنندگان خاطرنشان کرد که طرح اساسی حکومت این است تا تمام نقاط شهر کابل را به ساحات پلانی مبدل سازد و در حصه جلوگیری از غصب زمین، دولت جدی می باشد.
 
رییس جمهور غنی ضمن انتقاد از شاروالی کابل و برخی ادارات که ظرفیت مصرف معقول پول را ندارند، گفت که در ۱۴ سال  گذشته پول ضایع گردید و وی نمی­خواهد که دیگر پول های مردم ضایع گردد.
رییس جمهور، با اشاره به سهم و نقش مردم در بهبود وضعیت شهر کابل افزود که شهر از همه شهروندان است و بدون مشارکت مردم، مشکل شهروندان حل نمی گردد.
 
وی، همچنان از بازسازی قصر دارالامان و انتقال اولین گروپ وزارتخانه ها به ساحه دارالامان شهر کابل یادآوری کرده گفت که دولت همچنان پلان اساسی بخاطر بازسازی شهر کهنۀ کابل بر اساس احیای معماری قدیم آن را روی دست دارد.
 
رییس جمهور، از وکلا نواحی و نمایندگان مردم کابل در شورای ملی و شورای ولایتی خواست تا طرح های مشخص شانرا برای حل مشکل شاروالی کابل ارائه نمایند.
 
موصوف افزود: "امروز سلسله نشست های خویش را با اقشار مختلف مردم ولایت کابل آغاز کردیم و در مدت چند روز، خواست ها و مشکلات آنانرا خواهیم شنید و بعداً با طرح های اساسی، راه های مناسب را جستجو خواهیم کرد."
 
محمد اشرف غنی در این دیدارخاطرنشان کرد: "سال گذشته هدف ما تامین بقای افغانستان بود و در یک جنگ تمام عیار مواجه بودیم که در اثر شجاعت، دلیری و قربانی های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، توطئه های دشمن به شکست مواجه گردید."
 
درخبرنامه آمده است که رییس جمهور، به وکلای نواحی مختلف ولایت کابل و نمایندگان آن ولایت در شورای ملی و شورای ولایتی اطمینان داد که وی، بخاطر شنیدن مشکلات آنان و پیدا کردن راه حل ها، آمادگی دارد.
 
رییس جمهور، تراکم کثافات در بعضی نقاط شهر کابل را یک مشکل دانسته و  علاوه کرد که ۹۰ هزار تن کثافت در بگرامی تجمع کرده است و قوۀ کار ایجاد شده تا در زمینۀ انتقال آن به زودی اقدام شود.

رییس جمهور غنی ضمن اطمینان از پاکی شهر گفت: "ما برای حل دایمی مشکل کثافات و زباله ها در شهر کابل، اقدام می كنیم و با چند کمپنی خصوصی در زمینه حل این مشکل کار جریان دارد."
 
وى با اشاره به کمبود آب آشاميدنى درشهرکابل افزود: "مردم کابل به مشکل کمبود آب آشامیدنی صحی نیز مواجه می باشند؛ زیرا آب آشامیدنی صرف برای یک میلیون تن از شهریان کابل در نظر گرفته شده بود و ما در نظر داریم تا این مشکل را به شکل اساسی حل نمائیم."
 
محمد اسلم اکرمی سرپرست شاروالی کابل، در مورد کارکردهای آن اداره در عرصه های مختلف و پلان های خویش برای سال نو معلومات داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار