معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: آمار ها نشان میدهند 50 درصد آسیب دیدگان حوادث چهارشنبه پایانی سال در گروه سنی 10تا 20سال قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید علیرضا مروجی افزود: دانش آموزان با 35 درصد بیشترین گروه در معرض آسیب بوده اند.

وی تصریح کرد: آسیب های ناشی از مواد محترقه و منفجره یا آتش افروزی چهارشنبه سوری، تهدیدی جدی برای سلامتی افراد خصوصاً کودکان و نوجوانان است و هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.

وی، یکی از عوامل ضروری برای پیشگیری از این حوادث و اتفاقات را ارتقای سطح آگاهی مردم و خصوصاً گروه های در معرض خطر دانست و اظهار داشت: برای پیشگیری از حوادث اسفناکی که در مراسم چهارشنبه سوری احتمال وقوع آن می رود، می توان از مدل پیشگیری از حوادث شامل آموزش به والدین و کودکان و نوجوانان استفاده کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: والدین نه تنها نیازمند آموزش درباره خطراتی هستند که در سایه استفاده از مواد منفجره و آتش افروزی فرزندان آنها را تهدید می کند، بلکه به همان اندازه نیز نیازمند به آموزش درباره مشکلاتی هستند که کودکان در یادگیری راجع به این خطرات، با آنها مواجه می باشند.

دکتر مروجی اذعان داشت: والدین باید در این راستا مسئولیت بیشتری را بپذیرند و بیشتر به فکر سلامت کودکان خود باشند.

وی، در خصوص آموزش به کودکان گفت:کودکان ذاتاً کنجکاو هستند و همزمان با رشد آنها برکنجکاوی و رشد مهارتهایشان افزوده می شود که این امر آنها را در معرض خطر قرار می دهد، برنامه هایی که برای حفاظت بچه ها در مقابل صدمات صورت می گیرد بایستی کنجکاوی و تغییرات مداوم در مهارت های آنها را در نظر بگیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: باید کودکان و نوجوانان را تشویق کرد که از حوادث درک خوبی داشته باشند و به آنها آموزش داد که آنها در مقابل مواد محترقه و منفجره و آتش بازی آسیب پذیر هستند.


انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.