مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از احتمال افت دما به صفر درجه سانتی‌گراد و پایین‌تر، در روز بیست و پنجم اسفندماه در شهرستان‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ شکوری اظهار داشت: بر اساس گزارش هواشناسی استان، احتمال افت دما به صفر درجه سانتی‌گراد و پایین‌تر در بیست و پنجم اسفند‌ماه سال‌جاری در اکثر شهرستان‌های استان علل‌الخصوص شهرستان‌های اهر، سراب، کلیبر، میانه، مرند، ورزقان، شبستر، هریس، بستان‌آباد، چاراویماق و ملکان دور از انتظار نیست.

وی افزود: بررسی نقشه‌های هم‌دیدی، آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای نشان‌دهنده جوی نسبتاً ناپایدار طی 24 ساعت آینده می‌باشد که نفوذ جریانات مرطوب خزری و گذر امواج تراز میانی جو موجب ابرناکی، وزش باد (گاهی تا نسبتاً شدید) و در برخی نواحی بویژه نیمه شرقی استان بارش باران (رگبار و رعد و برق) و مه یا غبار خواهد شد.

شکوری افزود: نفوذ تدریجی سامانه بارشی موجب ابرناکی، وزش باد (گاهی تا نسبتا شدید)، گرد و غبار، بارش باران (گاهی رگبار و رعد و برق) و در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف خواهد شد که به نظر می‌رسد فعالیت سامانه به طور متناوب تا اواخر هفته تداوم داشته و دمای هوا نیز کاهش خواهد یافت.

وی از تمام باغ‌داران استان خواست تا برای مقابله با سرمازدگی و جلوگیری از خسارت احتمالی تمهیدات لازم را اعمال کند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.