مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی از تصویب تسهیلات یک میلیارد تومانی برای «کارخانه طراحی و ساخت ترمینال‌های ADSL و ترمینال‌های خاص MDF مخابراتی» شهرک فناوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسین‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به شرایط بهره‌مندی از این تسهیلات در استان‌ها اظهار داشت: برای شکل‌گیری کارگروه استانی طرح‌های فناورانه باید حداقل 10 شرکت استان که در خود استان مستقر بودند اعلام آمادگی می‌کردند.

وی افزود: برای جذب هر چه بیشتر تسهیلات وزارتخانه و حمایت از طرح‌های فناورانه بخش خصوصی، جلسات متعددی برگزار کردیم و با تلاش‌های صورت گرفته 27 طرح فناورانه از طرف شرکت‌های خصوصی ثبت‌نام کردند و موفق شدیم کارگروه استانی را شکل دهیم.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: بررسی طرح‌های شرکت‌هایی که تا سقف 200 میلیون تومان وام تقاضا کرده‌اند به عهده کارگروه استانی می‌باشد و طرح‌هایی که بیش از این میزان تسهیلات نیاز دارند در تهران مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی از تصویب تسهیلات یک میلیارد تومانی برای «کارخانه طراحی و ساخت ترمینال‌های ADSL و ترمینال‌های خاص MDF مخابراتی» شهرک فناوری خبر داد و اذعان داشت: برای تصویب تسهیلات درخواستی شرکت‌های استان، در تهران هم نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم.

این مسئول با بیان اینکه برای یکی از طرح‌های فناورانه در حوزه آرندی که مربوط به ساخت آنتن‌های مناسب شبکه تلفن همراه نسل جدید با بکارگیری ساختار «متامتریال» که برای بهبود مشخصات آنتن‌های مخابراتی کاربرد دارد، 100 میلیون تومان تسهیلات به تصویب رساندیم؛ اضافه کرد: برای طرح پورتال 1500 ابزار آموزشی اینتراکتیو و انیمیشن که در بحث محتوا مطرح هستند نیز 117 میلیون تومان اعتبار تصویب کردیم.

حسین‌زاده میزان تسهیلات تصویبی برای طرح «پرتال مردم» را 200 میلیون تومان و طرح‌های «سیستم آموزش الکترونیکی بر روی دستگاه‌های هوشمند و وب در بستر رایانش ابری» و «توسعه سامانه تبادل کسب و کار صنعتی بر فناوری رایانش ابری» را هر کدام 100 میلیون تومان عنوان کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: برای شرکت‌های جدید و نوپا بویژه در زمینه بازی‌های یارانه‌ای تا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌دهیم که فراخوان اول این تسهیلات در سایت وزارتخانه به آدرس ICT.gov.ir درج شده است.

وی سقف ارائه وام به طرح‌های فناورانه را سه میلیارد تومان اعلام و بر لزوم ارائه صحیح و دقیق بیزینس پلن توسط شرکت‌ها برای جذب میزان بیشتری از تسهیلات به سمت استان تاکید کرد.

این مسئول در عین حال خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساخت‌های لازم را در حوزه IT فراهم کرده و مطابق برنامه‌ریزی‌های وزارتخانه باید در سال‌های آتی شبکه ملی اطلاعات کشور و بحث TPTV برقرار شود که در این ارتباط نیاز شدید به تامین محتوا و حمایت از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی داریم.

حسین‌زاده با اشاره به راه‌اندازی شبکه حمل و نقل هوشمند(آپاران) توسط جوانان متخصص حوزه تولید محتوای اپلیکیشن متذکر شد: لازم است سرمایه‌گذاران داخل استان به این استعدادهای جوان توجه داشته و با حمایت از آنها از خروج سرمایه‌های استان جلوگیری کنند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار