بيش از 12 ميليون مسافر و زائر حرم رضوی در ايام نوروز از محورهای استان سمنان عبور می كنند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری سمنان از آمادگی این استان برای اسكان روزانه 50 هزار مسافر و گردشگر نوروزی خبر داد.

محمد همتیان در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر در استانداری سمنان گفت: بخش عمده اسكان مسافران در واحدهای تحت‌پوشش آموزش و پرورش استان صورت می‌گیرد و بخش دیگر به مراكز تحت پوشش اوقاف و امورخیریه اختصاص دارد.

وی با اشاره به تعدد اماکن مذهبی در این استان، خواستار آماده سازی مراكز مذهبی و تكایا برای اسكان مسافران شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری سمنان افزود: با توجه به پیش‌بینی‌‌های هواشناسی و كاهش دمای هوا در ایام نوروز و امكان بارش باران، امكان برپایی چادر مسافرتی برای مسافران كم است و باید در ایام پیك سفر، زمینه اسكان مسافران در فضاهای مسقف فراهم باشد.
وی با بیان اینكه از روز گذشته كار توزیع میوه تنظیم بازار ویژه نوروز در استان سمنان آغاز شده است، گفت: میوه‌های تنظیم بازار در 166 نقطه در استان توزیع می‌شوند.
معاون امور عمرانی استانداری و قائم مقام استاندار سمنان در ستاد هماهنگی خدمات سفر نیز خواستار برگزاری مداوم جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر در طول سال شد.
مهدی زندیه وكیلی با بیان اینكه دبیرخانه ستاد در محل دفتر مدیر كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان مستقر است، گفت: مدیران دستگاههای اجرایی می توانند از این طریق آمار و اطلاعات خود را اعلام كنند.

وی بر تهیه گزارش از فعالیت ستاد خدمات سفر توسط صدا و سیمای استان و ارسال گزارش‌های معرفی استان به شبكه‌های ملی تاكید كرد و گفت: نانوایی‌های كشیك نیز در ایام نوروز باید در محل دید و عبور مسافران قرار گیرند و محل این نانوایی ها به مسافران اطلاع شود.
وكیلی بر ثابت ماندن قیمت میوه تنظیم بازار در ایام نوروز تاكید كرد و گفت: تمامی مسئولان عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر خادم زائران امام رضا(ع) هستند و باید به بهترین وجه خدمات رسانی كنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.