‌فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از کشف و ضبط بیش از 9400 شیء تاریخی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات یگان، حفاظت از تأسیسات، آثار تاریخی، جلوگیری از سرقت، تخریب، تعرض و تجاوز به میراث فرهنگی است که در این راستا تمام سعی خود رابه کار بسته‎ایم.
دولتشاهی با بیان اینکه بحث ایجاد امنیت گردشگران از نکات مهمی بوده که همواره به آن تأکید شده است، افزود: در همین راستا ایستگاه تاکسی مجاور قلعه فلک‌الافلاک جابجا و هشت تیم فعال برای حفاظت بیشتر نیز تشکیل شده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 10 تا 15 هزار نفر در روز از قلعه و 6 هزار نفر از نمایشگاه صنایع دستی بازدید کنند که باید حفاظت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
وی یادآور شد: سال‌های گذشته با گشت‌های منظم و هدفمند 80 پرونده قضایی تشکیل شد و 80 نفر نیز در این زمینه دستگیر شدند.
دولتشاهی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 هزار آثار تاریخی که 2300 مورد آنها ثبت ملی هستند مورد حفاظت قرار گرفته‌اند. البته پوشش پیرامونی آثار تاریخی اماکن حساس و تاریخی به عهده ناجا است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: آثار تاریخی استان در مناطق صعب‌العبور قرار دارند برای همین آنها را مورد پوشش سیستم هوشمند قرار داده‌ایم.
به گفته وی، طی 11 ماهه سال‌جاری 9431 قلم انواع آثار و اشیای تاریخی کشف شده است و 72 درصد کاهش در کشف داشته‌ایم.
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.