مهم‌ترین عناوین خبری حوزه مجلس در اردیبهشت 94 را در گزارش زیر بخوانید.

فروردینبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت 94 شاهد اتفاقات متعددی بود که بدون شک مرور آن خالی از لطف نخواهد بود.


در آستانه سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی، اکبر اعلمی نماینده سابق تبریز در نامه سرگشاده به رئیس جمهور؛ نكاتی را یادآور شد.


نماینده اردستان گفت: زنگنه ماهیانه حدود 100 میلیون تومان به مدیر شرکت نیکو در سوئیس پرداخت می‌کند، این در حالی است که این مدیر از 12 ماه سال حدود 14 ماه در ایران به سر می‌برد!


عضو هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول شدن طرح یک فوریتی بند 3 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی را اعلام کرد.


نمایندگان در جلسه علنی امروز امید کریمیان و غلامحسین شیری را به عنوان ناظرین شورای عالی نظارت بر قانون صنفی کشور انتخاب کردند.


عضو کمیسیون انرژی مجلس خطاب به ترکان گفت: شما بارها در مورد پول‌های کثیف سخن گفته‌اید اما سوال اینجاست، پول‌های کثیف در کجاها سیر می‌کند، جز این است در حیاط خلوت‌هایی که قابلیت نظارت ندارد!


نمایندگان با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند موافقت کردند.


با تصویب مجلس احزاب مکلفند شدند، ارتباط خود را با سفارتخانه‌ها، نمایندگی ارگان‌های دولتی و احزاب کشورهای خارجی با اطلاع وزارت کشور و مجوز وزارت امور خارجه در چارچوب منافع و امنیت ملی و مصالح نظام انجام دهند.


عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح "اصلاح نظام بانکی" که مرکز تحقیقات مجلس در قم به هیئت‌رئیسه ارائه داده بود در این کمیسیون در حال بررسی است.


عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس از رفع ایرادات شورای نگهبان نسبت به قانون پولی بانکی خبر داد و گفت: بحث قانون مالیات مستقیم یکی دیگر از موضوعات مورد ایراد شورای نگهبان بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.


عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: وزیرامورخارجه با حضور در نشست روز سه شنبه این کمیسیون به سؤالات تعدادی از نمایندگان پاسخ داد.


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از حضور وزیر نیرو در این کمیسیون خبرداد و گفت: سوال نمایندگان از وزیر نیرو به صحن علنی مجلس کشیده نشد.


سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بررسی عملکرد وزارت بهداشت در مورد بودجه‌های مصرفی این وزارتخانه با حضور معاونان این وزارتخانه در جلسه این کمیسیون خبر داد.


نماینده قزوین، آبیک و البرز خطاب به خواصی که هنوز پست و مسئولیتی را در کشور برعهده دارند و در جایگاه‌های بلند نظام نشسته‌اند گفت: نمی‌دانید حرکت‌ها و سخنان شما امروز مورد استفاده ضد انقلاب است و برای شما کف و سوت می‌زنند و برعکس نیروهای انقلاب و مسئولان از شما فاصله می‌گیرند.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در سال 93، هزار و 891 نفر در اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند که به عبارتی روزانه 5 نفر می‌شود.


سوال ملی احمد شوهانی نماینده ایلام از وزیر ورزش و جوانان در مورد گسترش بداخلاقی در ورزش، دخالت در امور فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی و غفلت از مسائل اساسی جوانان اعلام وصول شد.



رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش مجلس با بیان اینکه با توجه به تحرکات دشمن از اطراف و پدیده‌ تکفیری‌ها رسیدگی به شرق کشور بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند، گفت: ما هر روز شاهدیم که تعدادی از عزیزان ما در استان سیستان و بلوچستان به شهادت می‌رسند.


نمایندگان در جلسه علنی امروز منابع درآمدی احزاب را مشخص کردند.



یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر زیرساخت‌های لازم در طرح تحول سلامت به خوبی مهیا نشود، بعید نیست این طرح به سرنوشتی چون طرح پزشک خانواده دچار شود.


رئیس کمیته بسیج مجلس گفت: به هیچ عنوان نباید زیربار خواسته طرف غربی مبنی بر مصاحبه یا بازجویی افراد مرتبط با پرونده هسته‌ای رفت.


یکی از استیضاح کنندگان وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در تشریح نشست سه جانبه لاریجانی، ربیعی و استیضاح کنندگان گفت: لاریجانی قول داده است که در صورت آنکه استیضاح کنندگان به جمع‌بندی نرسند، استیضاح وزیر رفاه را اعلام وصول کند.



عضو کمیسیون انرژی مجلس از تصویب کلیات طرح الزام دولت به حفظ دستاورد‌ها و حقوق هسته‌ای در جلسه امروز کمیسیون متبوع خود خبر داد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فعالیت بورس تهران شفاف نیست و سیاسی عمل می‌کند، در بورس نباید شاهد دستکاری‌های مدیریتی باشیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار