در این طرح برای برخی آیات قرآن، روایاتی از معصومین(ع) نیز انتخاب شده است که این روایات برای شرح و توضیح آیات، ذیل آیات نوشته می‌شود.

مهدی بزم‌آرا، کارشناس تربیتی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: طرحی با عنوان «ختم قرآن همراه با عترت» از 22 بهمن‌ماه به همت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران آغاز شده است که این طرح تا 22 بهمن سال 95 به مدت یکسال ادامه خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه این طرح را به شکرانه سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی با سوره حمد آغاز کردیم، افزود: در طرح ختم قرآن همراه با عترت، آیات قرآن را دسته‌بندی کرده‌ایم و در طول سال هر روز حدود 20 آیه از قرآن را در سایت معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران به نشانی pf.tehranedu.ir قرار می‌دهیم تا علاقه‌مندان با مراجعه به سایت، فایل مورد نظر را دانلود کرده و قرائت کنند. 

بزم‌آرا ادامه داد: این طرح در ابتدا، بنا بود ویژه فرهنگیان برگزار شود، اما کم‌کم مخاطبان زیادی از دانش‌آموزان، خانواده و عموم علاقه‌مندان نیز به آن اضافه شدند. 

وی در ادامه گفت: در این طرح برای برخی آیات قرآن، روایاتی از معصومین(ع) نیز انتخاب کرده‌ایم که این روایات برای شرح و توضیح آیات، ذیل آیات نوشته می‌شود؛ آیات و روایات مورد نظر به صورت روزانه در قالب فایل پی‌دی‌اف در سایت قرار می‌گیرد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت مورد نظر، فایل پی‌دی‌اف روزانه را دانلود کرده و در این طرح شرکت کنند. 

وی گفت: برخی از روزها تعداد بازدید حتی به بیش از 100 هزار نفر هم می‌رسد و شرکت‌کنندگان در این طرح ثبت‌نام انجام نمی‌دهند و ما براساس تعداد دانلودهایی که از طریق سایت انجام می‌شود و همچنین افرادی که در کانال تلگرام عضو می‌شوند، متوجه می‌شویم چه تعداد در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی در ادامه به برگزاری مسابقه‌ای در کنار این طرح اشاره کرد و گفت: به صورت ماهانه یک مسابقه از محتوای طرح برگزار می‌شود که زمان برگزاری این مسابقه بیست و دوم هر ماه است و پرسش‌نامه این مسابقه بر روی سایت معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران قرار می‌گیرد. 

بزم‌آرا در ادامه عنوان کرد: در این مسابقه، سه سوال مطرح می‌شود و کسانی که در این طرح شرکت کرده‌اند باید به این سوالات پاسخ دهند؛ هر ماه سه برگزیده در این مسابقه خواهیم داشت که هدایایی به آنها اهدا می‌شود و در پایان این طرح نیز 36 نفر در مجموع به عنوان برنده انتخاب می‌شوند. 

وی در پایان گفت: 36 نفر که در این مسابقه برنده می‌شوند در پایان طرح به اداره‌کل دعوت می‌شوند و در آزمون جامعی که از کل طرح برگزار می‌شود شرکت می‌کنند و برندگان نهایی که سه نفر خواهند بود، جوایزی را دریافت می‌کنند.    

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.