وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان با حمایت معلمان می‌توانند ابتکارات ذهنی خود را به مرحله اجرایی برسانند و مطمئناً این دانش‌آموزان، آینده‌سازان مملکت هستند.

گوی پرورش خلاقیت به دست دانش‌آموزان می‌چرخدبه گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، هشتمین نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزی در یکی از مدارس در دل پایتخت برگزار شد که در این مراسم دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی حضور پیدا کرده‌ بودند تا دستاوردهای خود را به رخ یکدیگر بکشند.

پروژه ساخت آسفالت متخلخل توسط گروهی از دانش‌آموزان پایه نهم صورت گرفت که از اول مهر ماه سال 94 برای ساخت آن در تلاش بودند.

سالیانه بسیاری از کشورهایی که در مجاورت آب‌های آزاد هستند توسط سونامی، تخریب می‌شوند، چون سطح زمین از آسفالت تشکیل شده و باعث می‌شود که آب در سطح زمین باقی بماند و در نهایت منجر به تخریب می‌شود اما آسفالت متخلخلی که توسط دانش‌آموزان ساخته شده بود با جذب آب از به وجود آمدن این حوادث جلوگیری می‌کند.

پروژه بعدی توسط گروهی ساخته شده بود که در مقطع نهم تحصیل می‌کردند و حدود 7 ماه طول کشید تا کارشان را به سرانجام برسانند. نام این پروژه، پروژه خود پاک‌شونده بود که این جوهر بعد از بازه زمانی معینی از روی کاغذ پاک می‌شود و کاغذ مورد نظر را می‌توان دوباره مورد استفاده قرار داد و این راهکاری برای جلوگیری از قطع کردن درختان محسوب می‌شود.

پروژه دیگری توسط دانش‌آموزان انجام شده بود که در این پروژه شعله‌های آتش به واسطه امواج آهنگ نوسانات متفاوتی دارد و این پروژه با استفاده از امواج دو بعدی ایستایی، حرکت مولکول‌های گاز توسط امواج آهنگ تنظیم می‌شود.

در حاشیه این مراسم وزیر آموزش و پرورش نیز حضور داشت و از تمامی کارهای دانش‌آموزان بازدید کرد که مورد استقبال وزیر نیز واقع شد.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران گفت: دانش‌آموزان با حمایت مدیران و معلمان توانستند ابتکارات خود را به مرحله اجرایی برسانند که این بسیار قابل تحسین است و من مطمئنم که این دانش‌آموزان جزو بزرگ‌ترین آینده‌سازان مملکت خواهند بود.

وی افزود: آموزش و پرورش در جشنواره خوارزمی در جشنواره جابربن‌حیان و در مدارس استعداد درخشان هدفش شناسایی استعداد‌های دانش‌آموزان است تا در راه تقویت و رشد آنها گام بردارد.

وی در پایان گفت: تمامی دروس به پرورش این خلاقیت کمک می‌کنند و حتی رشته‌ای مانند علوم انسانی نیز  در پرورش و شکوفایی دانش‌آموزان نقش دارد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار