کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نسبت به وخامت شرایط انسانی در افغانستان و تاثیر آن بر افزایش تعداد پناهجویان افغانستانی در اروپا به شدت ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی صلیب سرخ از وخامت شرایط انسانی در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، پیتر ماورر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در پایان سفر پنج روزه‌اش به افغانستان در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی شدید از وخامت شرایط انسانی در افغانستان و تاثیر آن بر افزایش تعداد پناهجویان افغانستانی در اروپا، اظهار داشت: شهروندان به دلیل این خشونت فشار سنگینی را متحمل شده‌اند و این مساله نشان‌دهنده آن است که شرایط انسانی در افغانستان به ویژه با افزایش حملات علیه مراکز درمانی رو به وخامت است.

ماورر با انتقاد از کاهش توجه جامعه جهانی به مشکلات انسانی رو به افزایش افغانستان و افزایش تعداد آوارگان و زخمی‌های جنگی گفت: حملات علیه تاسیسات درمانی نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

سایت النشره با انتشار این خبر نوشت: رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تاکید کرد: در قوانین بین‌المللی به وضوح بر لزوم پایبندی همه طرف‌ها به حفظ احترام مراکز پزشکی و حمایت از آنها تاکید شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار