رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: جامعه جهانی نباید افغانستان را فراموش کند.

جامعه جهانی از افغانستان روی برنگرداند/صلیب سرخ آماده کمک به مردم افغانستان است
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «جین نیکولاس مارتی» رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان تاکید کرده که جامعه جهانی نباید این کشور را به فراموشی بسپارد.

مارتی گفت: زمان آن فرا نرسیده تا جامعه جهانی افغانستان از افغانستان رو برگرداند.

وی با اشاره به حمله تروریستی روز سه‌شنبه (31 حمل) در شهر کابل هشدار داده که خشونت‌ها طی سال جاری در افغانستان افزایش خواهند یافت.

رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان در مصاحبه با رویترز گفت: فکر می‌کنم که 18 ماه آینده در افغانستان، ماه‌های دشواری خواهند بود.

مارتی گفت: قبل از پایان ماموریتش با مقامات اروپا و آمریکا ملاقات کرده و آنها را برای کمک بیشتر سیاسی، مالی و بشری به افغانستان تشویق می‌کند.

وی افزود: افغانستان از کاهش کمک‌های حامیان بین‌المللی خود رنج می‌برد چراکه توجه جامعه جهانی اکنون به سوریه و عراق متمرکز است.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان گفت: مردم افغانستان 10 سال پیش به آینده کشورشان امیدوار بودند اما اکنون تمام دارایی خود را جمع کرده و راهی کشورهای اروپایی شدند.

مارتی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های منتشر شده، یک میلیون نفر از مردم افغانستان از این کشور فرار کرده و افغانستانیها دویمن گروه مهاجرین در جهان را تشکیل می‌دهند.

این مقام صلیب سرخ، افزایش میزان تلفات غیرنظامیان افغانستان در سال 2015 را نگران‌کننده خواند و گفت: حمله به مراکز درمانی طی سال گذشته افزایش یافته است.

فارس به نقل از رویترز نوشت: مارتی تاکید کرده است که صلیب سرخ برای کمک به افغانستان یک تیم بهداشتی هوایی و پزشکان را در ولایت‌های این کشور آموزش می‌دهد که در موقع ضرورت، به نیازمندان کمک کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار