سال 94 پربارترین سال برای فدراسیون تیراندازی

فدراسیون تیراندازی در سال 94 با کسب 5 سهمیه المپیک ریو بهترین سال ورزشی، را پشت سرگذاشت.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیراندازی در سال 94 با اتفاقات زیادی روبرو بود که بهترین آن کسب 5 سهمیه المپیک 2016 ریو برزیل بود.
 
تیراندازی در سالی که گذشت در چندین مسابقات کسب سهمیه المپیک شرکت کرد که سرانجام معلم تیراندازی در مسابقات جهانی آذربایجان شکسته شد و الهه احمدی و نجمه خدمتی اولین سهمیه المپیک تیراندازی را با کسب مدال‌های طلا و برنز به دست آوردند.
 
به دنبال آن ملی‌پوشان در مسابقات کویت شرکت کردند که سهمیه المپیک از این مسابقات حذف شده بود و تیراندازان یک بار دیگر باید شانس خود را برای حضور در المپیک امتحان می‌کردند تا اینکه مسابقات کویت با تمام حواشی آن به پایان رسید و فدراسیون جهانی، هند را میزبان مسابقات آسیایی المپیک اعلام کرد و در این رقابت‌ها نیز تیراندازان با کسب سه سهمیه المپیک بسیاری از رکوردها را شکستند.
 
در مسابقات دهلی، ایران برای اولین بار در رشته تفنگ بادی مردان و تپانچه بانوان سهمیه المپیک گرفت همچنین ایران با کسب 5 سهمیه المپیک به طور مستقیم بیشترین سهمیه را در تاریخ تیراندازی ایران به دست آورد.
 
علاوه بر مسابقات برون مرزی، مسابقات داخلی نیز برگزار شد از جمله برگزاری مسابقات آزاد اهداف پروازی در رشته‌های تراپ، تراپ دوبل و المپیک در 8 مرحله که در فینال فینالیست‌ها با حضور قهرمانان هر دوره برگزار شد مسابقات سلاح‌های بادی آقایان و بانوان نیز برگزار شد که در چندین مرحله ادامه داشت.
 
دیگر دستاورد فدراسیون تیراندازی افتتاح سایت رشته اهداف‌پردازی بود که با ساخت این مجموعه اهداف پروازی دارای یک مجموعه و مجهز و اختصاصی شد و به دنبال آن تولید بشقابک‌های ارگانیک اهداف پروازی در کشور دایر شد که به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود.
 
از دیگر اتفاقات مهمی که در تیراندازی ایران در سال 94 اتفاق افتاد برگزاری مسابقات جایزه بزرگ تیراندازی به میزبانی هیئت تهران بود که در سالن 80 خط مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.
 
مسابقات لیگ برتر تیراندازی سال 94 نیز در دو بخش تفنگ و تپانچه مردان و زنان در 14 هفته برگزار شد که در نهایت تیم نزاجا از باشگاه‌های با سابقه تیراندازی بیشترین عنوان قهرمانی را کسب کرد.
 
مسابقات قهرمانی آسیایی اهداف پروازی که قرار بود مهرماه 94 برگزار شود به دلیل استقبال کم شرکت کننده‌ها و حضور درمسابقات بین‌المللی دیگر برگزار نشد و فدراسیون تصمیم گرفت این مسابقات آسیایی را به خرداد ماه سال 95 موکول کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار