مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: جمعیت سالمندی استان کرمان 6.8 درصد بوده که در حال حاضر به حدود 8.4 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،عباس صادق زاده افزود :بر اساس سرشماری سال 90 جمعیت سالمندان در کشور 8.2 بوده که با احتساب رشد 0.4 درصدی در هر دوره سرشماری در حال حاضر باید به حدود 8.6 درصد افزایش یافته باشد.

وی با اشاره به این مطلب که جمعیت سالمندی استان کرمان 6.8 درصد بوده که در حال حاضر به حدود 8.4 درصد رسیده است، عنوان کرد: با افزایش سالمندی در یک کشور ضریب نفوذپذیری بالا رفته و ضریب امنیت کاهش می یابد و هزینه های درمانی و سلامت نیز افزایش می یابد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بر توسعه فرهنگ سالمندی نیز تاکید کرد و گفت: طرح شهر دوستدار سالمند در کرمان آغاز شده تا فرهنگ مردم به سمت رعایت حقوق سالمندان متمایل شده و محیط برای حضور سالمندان در جامعه فراهم تر شود.

صادق زاده بر لزوم رشد جمعیت بر اساس برنامه تعیین شده تاکید و بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده با شهرداری کرمان، اقداماتی برای ایجاد محیط مناسب برای حضور سالمندان فراهم شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 50 مرکز سالمندان در استان کرمان وجود دارد که 250 نفر در این مراکز حضور دارند و در حالی که تقاضا برای ساخت مراکز نگهداری از سالمندان بالاست اما در بهزیستی به سوی ایجاد مراکز روزانه نگهداری از سالمندان حرکت می کنیم.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: جمعیت ، سالمند ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار