مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: برای جابجایی میهمانان نورورزی 455 فروند شناور در مسیر دریایی جزایر هرمزگان در حال تردد هستند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ ابراهیم ایدنی افزود : 57 فروند شناور مسافری، 48 لندینگ کرافت حمل خودرو، 310 قایق گردشگری، 20 شناور همیار ناجی و 7 فروند ناجی در سفرهای دریایی نوروز 95 فعالیت می کنند .
وی گفت :2 بالگرد و 1 هواپیما نیز بصورت 24 ساعته آماده خدمات هوایی در هنگام سوانح و شرایط بحرانی هستند .
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: 6 هزار و 600 نفر امسال در طرح نوروزی برای ایمنی و رفاه مسافران دریایی مشغول خدمت رسانی هستند.
ایدنی گفت: 40 ایستگاه تجسس و نجات، 24 تیم غواصی و 30 تیم بازرس ایمنی برای ایمنی سفرها و امداد و نجات تشکیل شده است .
وی افزود: راه اندازی خط مسافری بندر شهید حقانی به درگهان قشم، حمل خودرو از بندر شهید حقانی به جزیره هرمز،حمل خودرو از بندر شهید باهنر به درگهان قشم و ساماندهی اسکله های تفریحی در خورآذینی، بندرتیاب و کندالوی قشم از اقدامات جدید برای رونق سفرهای دریایی در نوروز 95 است .
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مسافران خواست برای افزایش ضریب ایمنی سفر ها تا از بنادر و شناورهای مجاز و در زمان مجاز اقدام به سفر دریایی کنند.
ایدنی با اشاره به طراحی سیستم کنترل ترافیک دریایی بنادر استان و نظارت  بر تردد های دریایی گفت : همه مسافران در طرح دریایی تحت پوشش بیمه دریایی هستند و 95 درصد از سفرهای دریایی در هرمزگان انجام می شود.
وی افزود : پیش بینی می شود 8 میلیون مسافر از 14 بندر مسافری هرمزگان جابجا شوند.
 مسیرهای دریایی بندرلنگه به ابوموسی، کیش و دبی، بندر شهید باهنر به شارجه، بندر شهید حقانی به بندر شهید ذاکری قشم و هرمز حمل خودرو از بندر چارک و آفتاب به کیش، حمل خودرو از بندر پهل به لافت قشم دیگر راه های تردد هستند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.