شهرستان رودان که در قدیم به سبب وجود رودخانه‌های متعدد و پرآب به نام «رودکان» معروف بوده اکنون سومین شهر پر جمعیت استان هرمزگان پس از بندرعباس و میناب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، باغ‌های زیبا و سر سبز شهر رودان در بخش مرکزی،پل رودخانه آبنما  ، نازدشت ،فربوری ،آبشار گوروم، قلعه کمیز،تم مارو (تپه خیرآباد)،قلعه دختران، کوه زندان،روستای نمونه گردشگری زیارت سید محمد (پیرچوگان) ، قلعه برنطین، قلعه جغین و رودخانه، قبرستان گبرها ، تپه پالور، جلگه موری از مناطق بکر و طبیعی و تاریخی این شهرستان است که گردشگران از آنها دیدن می کنند.

باغهای انبه و لیمو ترش رودان زبانزد عام خاص و محصول انبه و لیمو سوغات این شهرستان برای مهمانان است.

هر سال با خنک شدن هوا بویژه در نیمه دوم سال و تعطیلات نوروز مردمان خونگرم و مهمان نواز این منطقه از هرمزگان ، پذیرای مسافران و گردشگرانی هستند که رودان را برای گردش و تفریح  انتخاب می کنند.

وجود ارتفاعات و تپه ماهورها در این شهرستان، شرایط مناسبی را برای زیست گونه های مختلف گیاهی و جانوری فراهم ساخته است.
مهمترین حیات وحش منطقه خرس سیاه  آسیایی است که نماد حیات وحش هرمزگان محسوب می شود.
این خرس ها معمولاً در غارها و یا سوراخ هایی که بر اثر تخریب و روی هم قرار گرفتن سنگ های بزرگ به وجود می آید زندگی می کنند و گاهی وقتها برای تهیه غذا به باغها و روستاهای این شهرستان نزدیک می شود.

شهرستان رودان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شرق  بندرعباس قراردارد ، این شهرستان از شمال به حاجی آباد، از شمال شرقی به فاریاب (گلاشکرد)، از شرق به کهنوج و منوجان، از جنوب شرقی و جنوب به میناب محدود می‌شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.